dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Kropp och rörelse-lektion!

Heeeeeeeeeeej!
 
Idag har varit en mycket bra dag med skratt och rörelse:) Marie-Louise som var teaterelev på skolan hade en lektion med oss idag och först lekte vi namnlek som var Samurajleken fast med namn:D Jag gav ifrån ett glädjetjut när jag hörde det:D Sen började vi göra massa rörelser i takt och härma den som skulle leda en takt:) Alla skulle leda varsin takt och först skulle man göra ljud och härma med rörelse:) Efteråt var det tvärtom så man skulle göra en rörelse och alla skulle göra något ljud och vet ni vad jag gjorde för rörelse:P Hitlerhälsningen blev det för jag råkade tänka på något jag fick lära mig på RUM-festivalen:) Body beatboxen som började med att slå på bröstkorgen och knäppa med fingrarna sen men jag råkade sträcka upp ena handen efter klapp på bröstet och när jag var halvvägs uppe med armen inser jag vad jag gör så jag bryter ihop i skratt och det slutar med att jag ligger på golvet och skrattar för detta planerade jag inte:P Tror hela klassen garvade ihjäl sig, fika på den:) Sen skulle vi gå runt i salen och vifta med sjalar, vissa skulle härma sjal-rörelsen med kroppen och sjalen skulle byta ägare ibland också:) Det var jätteroligt att bara få släppa loss och barnsliga sig lite, slappna av en stund och skratta:)
 
 
 
Vi blev indelade i grupper också och då skulle vi måla hur dagen har sett ut och vår teckning blev ganska rolig:P Sen fick vi en annans grupp teckning och skulle göra någon form av teater/sketch av detta:) Jag var en skrikande man med en gul sjal som sprang runt i åtta:P Förmiddagen var jätterolig och när vi skulle redovisa dagen och bara säga några ord var vad vi hade lärt oss så sa jag att "Jag har lärt mig att tänka innan jag gör några konstiga rörelser":P Alla skrattade igen och sen var det lunch:) Ensemble efteråt och då var vi utan Jonah så vi övade Dansa i Neon och sen satt vi ute i solen ett tag med te:D In igen och köra 800 grader och då trummade Kalle bara på trumpinnar så det var typ bara jag och Petter som körde och var typ jätteotaggade hela eftermiddagen:P Sen var det fint väder och jag var ute ett bra tag:) Dusch på det och middag, satt och snackade med Kallo och Petter om popcorn efteråt så jag blev lite sugen på det;) Serier och en påse popcorn innan jag checkade Västgården men det hände inget där så jag gick till aulan för att öva en stund:) Vidare till Västgården igen och satt där ett tag och bjöd på daim vilket visade sig vara mina sista men jag har fyra små bitar kvar så det funkar bra:) Nu sitter jag här med tända ljus och tänker på dagen och skrattar lite för mig själv:P Dröm sött!
 

Kommentera här: