dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Prisma Event 2014!

Tjennixen!
 
I fredags var jag på Prisma Event och då kom jag dit lite före alla andra för att öva på ett drama som hade ett scouttema:) Vi var några "scouter" som skulle göra ett överlevnadstest och då frågade vår "scoutledare" (Ida) vad vi skulle göra om vi var hungriga och då ropade jag ut "Alltid redo" och sedan drog jag fram en pizzakartong ur min väska och började käka pizza:P Den var väldigt god:) Om det blev dåligt väder = OTH-box, blöta kläder = hårfön, möter ett problem = mobilen och googlar, översvämning = uppblåsbart djur, älg = vattenpistol:P Hoppas de andra tyckte att det var roligt:) Sedan var det lovsång och en som snackade och det var bra:) Efteråt snackade jag med massor med härliga människor och sedan gick vi till caféet och i kön kom jag och Karro på att vi kunde dela på pizzan som var kvar men vi frågade Ida först och det var okej så vi tänkte en pizzadejt;) Ida fick en bit också men innan så värmde vi den i köket och alla frågade om vi hade med oss egen mat:P Efter att vi käkat klart och snackat om bröllop och möhippa så gick jag och satte mig vid grannen med flera och snackade om allt möjligt:)
 
 
 
Sedan kom några till och efter en stund gick vi ner och körde maffian och då spårade jag ur lite:P Nästan så det blev en mardröm för de andra men jag tog ut min energi på en boxningssäck som jag fann efter ett tag:P När vi hade kört några gånger så gick vi upp igen och då var klockan bara några minuter i tolv och nästa dag alltså den första mars fyller Samuel år som också var kvar och då tänkte vi att vi skulle hissa han alla vi som var kvar:) Först vänta vi tills klockan blev exakt tolv och då sa vi grattis och sjöng för Samuel och sen kom hissningen och då var det vi tjejer som gjorde detta men om jag ska vara helt ärlig så orkade vi inte riktigt det så då kom killarna fram för att visa hur man gjorde och då flög stackars Samuel rakt i taket... Eller han var två millimeter från att nudda taket och lampan så killarna fick ta det lite lugnt i slutet:) Efter hissningen satt vi och pratade lite till och när Ida ska berätta saker kan jag inte sluta härma hennes dialekt som hon fått pga att ha varit i Falun ett tag så efter ett tag kan jag inte sluta skratta åt mig själv pga härmningen så jag går till scenen och spelar piano med Karro, Malin och Samuel istället:) Malin som publik, Karro på piano, Samuel på trummor och jag som sjöng, det var riktigt roligt:D En stund efter det gick vi tillbaka till de andra och sen var klockan strax ett så vi åkte hem och jag skjutsade hem Maja och Samuel så de slapp gå i regnet:) En riktigt rolig fredagskväll ska jag säga! Ha det gött så ses vi:)
 

Kommentera här: