dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Midsommarafton 2014!

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!
 
I fredags var det midsommarafton och då vaknade jag nästan till ett tomt hus, tanken var det tills jag insåg att mamma fyller år och jag har inte fixat någon present:P Som tur var hade mamma och pappa redan åkt till Grebbestad men syrran och hennes kille var fortfarande hemma så jag steg upp och frågade vad syrran hade köpt men hon satt i samma båt så då fixade vi en present över nätet så den får mamma på tisdag om allt blir rätt:) Tur att det inte var nästa år detta hände för då fyller hon 50, det hade blivit lite pinsamt då men nu fyllde hon bara 49 och den födelsedagen känns lite halvt oviktig för det händer inget speciellt då:P I alla fall så är presenten fixad, syrran och hennes kille åkte strax efter det och då var jag helt själv som jag ville:) Jag käkade frukost, chillade och sen så kom jag på att jag ville ha en midsommarkrans så jag gick ut i skogen utanför huset och försökte hitta några passande blommor (väldigt utplockat av syrran ska jag säga) men jag fick ihop en krans till slut men jag tyckte inte den blev så jättebra men den fick duga:)Sen käkade jag lunch, tog en dusch och gjorde ordning mig inför kvällen:) Började spela lite på elcellon och efteråt var det lagom att jag åkte och hämtade Albin, och all mat som han hade fixat:) Vi åkte sedan vidare och jag hämtade en annan tröja hemma för jag insåg att det var kallt ute och sen åkte vi till Ros och hämtade Amanda, Karolina och Julia:)
 
 
 
Vi åkte till Lisa och träffade alla andra, nästan direkt efter att vi hade kommit så började vi grilla och käka:) Vi var nog runt 20 pers tror jag om jag inte har räknat helt fel, efter maten gick vi in och kollade på VM-matchen:) När den var slut så gick vi ut igen och körde kubb, killarna höll på att vinna men missade kungen så vi tjejer vann istället:) Sen körde några dunken, inte jag för jag ville inte men jag, Amanda och Carolina spelade kubb igen och Carolina utklassade mig och Amanda totalt för hon kastade ner alla med en och samma gång så spelet var nästan över lika fort som vi startade:P När de andar hade kört dunken några gånger blev det nästan kolsvart ute så då gick vi in igen och kollade på VM och tjötade lite:) Käkade lite efterrätt också och hade det trevligt:) I den soffan jag satt i så hade vi knökat ner oss fem pers, tror att det är lagom att sitta tre egentligen:) Det gick i alla fall fast jag satt lite halvt på sne men sån är väl jag:P Jag frös i alla fall inte men sen när vi hade åkt igen och jag lämnat av alla så ringde syrran och ville att jag skulle hämta henne och hennes kille:P Efteråt var de jättehungriga så vi käkade kvällsmat klockan två på natten och i samma veva så höll jag och Ros på att beställa biljetter till Nyhem så vi skulle på dagen efter:P Allt kan hända och jag fick en liter jordgubbar av Albin också, vi var några som fick det men det tackar man aldrig nej till;) Ha det gött så ses vi!
 

Kommentera här: