dagar kvar
till Jeriko 2016

tills 22 år

Trysil 16

Gran Canaria 2014, dag sex!

Hellojsan!

Efter frukosten idag så hade vi ett familjeråd för vi kunde inte göra som vanligt idag för det regnade jättemycket:) Vi bestämde att vi skulle åka till en annan by, Puerto Rico:) Vi tog en buss och eftersom Kajsa är åksjuk satt vi längst fram bakom busschauffören och när vi gick till hållplatsen spöregnade det jättemycket och stackars Jesper slog i knät så Jörgen fick bära honom:) Under bussresans gång visslade busschauffören och det var lite roligt men man var även lite rädd för det var väldigt krokiga vägar och man såg inte om en bil kom i motsatta riktning så han fick tuta några gånger så att bilarna inte skulle bli rädda:P När vi kom fram såg vi en aktivitetspark, Angry birds park och Jesper älskar Angry birds men tyvärr var det stängt pga regnet så vi fick hitta på något annat:) Vi gick till ett köpcenter:) Jag shoppade inget men jag fick en tygpåse av Camilla, Jesper och Kajsas mamma, för att jag hade suttit barnvakt och är med barnen mycket:) Det var en påse med mitt namn på, rätt stavning också för i Sverige är det inte vanligt att man stavas med två C:P

Sedan hittade vi ett bra café och jag beställde varm choklad och en brownie:) Det var jättegott och alla hamnade i matkoma efter den fikan:P Sen kollade vi runt i affärerna igen och till slut åkte vi hem till hotellet igen:) Då bytte vi om för jag var jätteblöt pga allt regn och sedan var jag lite barnvakt igen:) Vi spelade yatzy och när de vuxna kom hem igen gick vi och käkade lunch och efteråt spelade vi yatzy igen:P Det var jag och Jörgen som var med barnen för mamma och Camilla var på massage:) Jag och Jörgen skulle också få massage men vi skulle också dit efter de andra:) Det var i separata rum och min massör kunde inte så bra engelska men jag förstod vad han menade och han var inte rädd när han masserade... Det var en väldigt inte smal äldre man och min massage var rygg, nacke och ben och på benen var han inte försiktig ska jag säga, blev faktiskt lite rädd... I alla fall, efter den massagen duschade jag och sedan slappade jag lite tills middagen började:)

Under middagen gick en av de där personerna som frågar om man vill med på yogan, skjuta luftgevär och sånt om vi ville komma på Minidiscot och eftersom Jesper var med på resan sa jag ja för han pratade med mig:) Det var en ganska snygg kille i 20:årsåldern:) När vi väl kom till minidiscot så var den snygge killen utklädd till clown och dansade med barnen och precis när vi kom in så var det ett tufftufftåg och de "körde" förbi mig och då tog han av sig sin clownhatt och satte den på mitt huvud och drog ner hatten så att jag inte kunde se:P Där stod jag och skrattade och sedan när han kom förbi med tåget igen satte jag tillbaka hatten på hans huvud:P Jesper ville inte vara med och dansa, även om jag erbjöd mig att följa med så istället spelade jag och Kajsa biljard i samma sal där minidiscot var:) Efteråt var det dags för de vuxnas dagliga drink och under tiden spelade vi alla Uno:) Ha det gött!