dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Trysil 2014, dag fem!

Hellojsan!
 
Grytlock vill man inte bli väckt av, särskilt inte när man är sjuk men sånt får man också vara med om;) Jag vaknade av att ha ont i halsen men jag gick och käkade frukost i alla fall:) Tyvärr visste jag att jag skulle vara hemma idag vilket jag inte ville eftersom det var klackfajt mot Skövde idag men är man sjuk så är man och då vill man ju bara bli frisk:) Efter frukosten gick jag och la mig igen och sov en stund tills det var mat:) Vi var ett gäng som var hemma, mest tjejer och under maten fick jag reda på att jag snarkade:P Under dagen kom förkylningen också och senare började jag hosta, samma som jag hade innan Trysil:( Efter maten sov jag igen och jag tänkte att jag skulle duscha vid två så de andra också kunde njuta av varmvattnet men så blev det inte för jag sov då;) Jag vaknade vid tre men jag gick och duschade i alla fall innan alla andra kom:) Mitt emellan allt hostande, snytande och feber så bad en av mina gruppmedlemmar att städa en tjejtoan och det gjorde jag för det var ju jag som är ledaren och jag kan ju inte tro att de andra ska göra jobbet utan mig men det gjorde ett bra jobb trots att jag var sjuk:)
 
 
 
 
Sedan satte jag mig på en stol i hallen och spelade spel på mobilen medan alla andra kom i sina skidkläder och skulle antingen duscha eller äta:) Under tiden alla människor gick förbi mig så stannade några upp och frågade hur jag mådde, vad snällt:) Sedan kom Maja och Julia ut och sa att de försökte skynda sig för de visste att jag väntade på dem och då käkade vi, egentligen hade de inte något bråttom men jag väntade på dem:) Inte behöver man skynda sig i mitt sällskap om det inte drabbar massa andra människor:) Efter att vi käkat var det dagens nomineringar men sen skulle vi åka till Skövde för att träffa fyra andra ungdomsgrupper:) Där var det mingel och sen började några dansa en rolig dans som vi sedan skulle göra vid liftarna imorn:P Jag hängde först inte på pga hostan men sen gjorde jag det och fick med mig några till men sen så satte vi oss ned igen:P Sedan snackade min före detta orkesterväns bror och det var bra talat:) Vi fick lite kvällsmackor sedan och fortsatte minglet och sedan åkte vi hem igen men när vi skulle åka kom hem ledare in i bussen och sa att ambulansen kom för att en av deltagarna hade fått jätteont i benet... Det var inte så roligt men hon mår bra nu som tur var:) Efter att vi fått vänta en stund i bussen åkte vi hem igen och det var dags att sova med en gång för vi var jättetrötta:) Jag kom på att det var en av de förra kvällarna som jag precis varit på toa, den första personer man ser i stora salen är Gustav och för att kunna gå förbi honom och alla andra var man tvungen att vänta på att två personer före mig skulle sluta prata och börja gå men jag fick vänta ett tag:) I slutet av deras konversation med Gustav så sa de godnatt och gjorde knytnäve mot knytnäve som man brukar göra:P Sedan gick de till Samuel och till ytterligare några personer och eftersom jag gick precis efter dem så kände jag att jag också var tvungen att göra det så jag gjorde det men jag slutade efter den tredje personen:P Såna roliga saker kan också hända:P Ha det gött så ses vi imorn!
 

Kommentera här: