dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Trysil 2014, dag ett!

Heeeeeeeeeej!
 
Idag har jag åkt till Trysil med ett väldigt bra gäng:D Det var inte så många som visste att jag skulle med förrän kvällen innan då jag la till mig själv i FB-gruppen:) Jag vet att jag känner många, inte känner känner men vet vilka de är och de vet vem jag är så jag är inte helt främmande:) Jag ska vara smågruppsledare och vet redan min grupp men det är nog det jag mest är "orolig över", det och vem jag kommer sitta med på bussen men det löser sig säkert:) När jag och mamma kom till bussen var det redan många där och det kändes som jag nästan kom allra sist men jag hittade en plats bredvid Simon så det kändes bra:) Bussresan tog säkert sex timmar eller något och halvvägs stannade vi vid en mack och käkade mat:) Då käkade jag med Maja och hennes kompis Julia och vi hade det trevligt, vi stod med många andra också:) Sen åkte vi buss igen och jag satt och läste lite Hungerspelen och ibland snackade jag med Simon så det var en bra bussresa, dock allra längst fram men det måste man ju också uppleva någon gång:P Jag hann i alla fall läsa fyra kapitel på trean så jag är nöjd:)
 
 
 
 
När vi kom fram hade några redan burit alla våra väskor i stora salen så det var snällt men vi var tvungna att bära all mat till köket så vi langade i en stor kedja:P Det var lite roligt men effektivt:P Sedan var det middag och efteråt hade vår grupp hand om diskningen och det gick bra:) Efteråt samlades alla i sovsalen och där stod vi i en ring och då skulle vi presentera oss, säga vårt namn bara men det roliga var att micken inte kunde gå runt i ringen så vi var tvungna att förflytta oss till vänster hela tiden så man snurrade runt ett varv i ringen:P Sen var det lite information och till sist körde vi Greenpeace som är en lek då man ligger i en klump med alla andra och man ska försöka fläta sig in i varandra för sedan är det en person som går runt och försöker få loss personer och när han har fått loss en så hjälper den personen till så tillslut är det ju massa personer som drar i två personer:P Det var väldigt jobbigt men roligt och eftersom jag inte har kört det förut så var jag dum nog att lägga mig i ytterkant och då rök man ganska fort ska jag säga:P Roligt var det, som sagt och man kan säga att vissa var verkligen sammanflätade som Filip, Gustav och Simon var:P Jag kallade dem för bromates;) Bild från några år sedan då de körde samma lek:P
 
 
Sedan fick vi chilla lite, det behövdes för leken var rena rama träningen:P Efteråt blev det kvällsfika och sedan hade vi smågruppsledarmöte som var varje kväll och efter det var det andakt och strax efter den skulle vi sova:) Alla tjejer sov på scenen och killarna nedanför scenen för de var nog dubbelt så många killar som tjejer och det lustiga är att det alltid var mycket mer städat i killarnas omklädningsrum än tjejernas och vi var bara typ 15 stycken eller något:P Jag sov i ett av hörnen, ett av de sämsta hörnen för min väska blev alltid begravd av alla madrasser som skulle vara i det hörnet så jag var inte jättenöjd men någon måste ju ligga där... Vi ses snart igen!
 

Kommentera här: