dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Flämslätt 2014, femte gången gillt men inte med samma människor!

Hellojsan!

I fredags chillade jag på förmiddagen, duschade och packade:) När jag sedan skulle käka lunch kom han som brukar kolla med larmet och helt plötsligt kommer han och frågar om jag har FB och jag bara jaa... Då börjar han visa upp bilder från hans klass när han gick i fyran och säger vad alla heter och frågar om jag känner igen någon och helt plötsligt dyker mamma upp:P Han har alltså gått i samma klass som mamma och det gick en tjej i den klassen som bodde just i detta huset jag bor i nu:) Tänk vilken liten by jag bor i:P Sen åkte jag iväg och hämtade Karolina och Rebecka för att sedan åka iväg till Flämslätt på orkesterläger:D Det kändes lite konstigt att vi inte ska träffa de gamla gänget utan istället är det alla SMoK-människor:) När vi kom dit fick vi reda på våra rumsnummer och vilka vi skulle sova med och då skulle Rebecka sova med sin kusin som också spelar cello:) Jag och Karolina fick ett fyrbäddsrum och vi tror att Sara också skulle sovit med oss men hon var sjuk:(
 
 
 
Efter att vi lämnat våra väskor började vi spela och då samlades alla stråkar i ett rum och övade på två låtar:) Vi har två dirigenter och eftersom de delar på stråket och blåset övade vi först två låtar då dirigenterna övar två timmar med varje låt fast med två grupper så de byter plats efter en timme och dirigerar varannan gång blås och varannan gång stråk:) I alla fall så övade vi bara två låtar i fredags eller vi provade en låt till men efter att vi övat de två fick vi gå till blåset med notstället och vi övade uppe medan blåset övade där nere och det blev en träning att samtidigt få ned cellon, stråken, stackelstödet, noter och notstället:) Men det behövde jag bara göra varannan gång för vi är ju två som delar notställ:) Denna gången satt jag bredvid Veronika och inte Felicia men det gick bra ändå:) Jag hade ju Falköpingsarmarna längst fram som jag kunde kolla på ibland och sen spelade en cellolärare med oss så henne kunde jag också kolla på:) På pirates så kom en sax fram till oss och sa att han spelade samma stämma och då sa jag till han att det var perfekt för man hörde han så bra så då vet man hur man ska spela:D
 
 
 
Efter att vi har övat från ungefär 15:00 till 20:30 minus att vi har haft raster och ätit middag:) Efter repetitionerna käkade vi kvällsmacka, man kan aldrig få för mycket:P Sen hörde vi att det var några från blåset som körde Samuraj och då hoppade vi in när de började om igen:) Det var jätteroligt att vara med de andra som man egentligen inte skulle pratat med men nu pratade man ju med massor så jag blev jätteglad:D Vi körde också fotleken, handpulsen och den där leken när man står i en ring och sen ska man försöka slå på den till vänsters hand på bara en rörelse och så går det så tills det bara är en kvar:) Till slut var klockan 22:30 och då gick vi till rummen:) Jag och Karro gick till Becka och Felicia men sen var klockan 23:00 så då skulle vi sova men jag och Karro satt och käkade godis och pratade tills klockan blev 00:30 och vi ställde klockan på 06:30 så vi hade inte så lång tid på oss att sova:P Efter att vi borstat tänderna så störde vi oss på det tända ljuset i hallen så jag gick ut och släckte och sprang snabbt tillbaka till rummet för jag vågade inte släcka egentligen:P Ha det gött!
 

Kommentera här: