dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Lucia 2014!

Heeeeeeeej!
 
I fredags ringde klockan halv sju och jag tassade mig upp för att knacka på dörrarna:) Tittade på julkalendern och vid sju var det gemensam frukost med hela Ingesundslinjen:) Kvart i åttan samlades alla i aulan för att värma upp rösten:) Halv nio började lucia och jag hade krona på huvudet med tända ljus:) Det gick bra och jag sjöng hela tiden:) Efteråt gick vi upp till aulan och tog kort och då sjöng vi den franska om och om igen tills fotografen var nöjd med bilderna:) Vidare till äldreboendet i Arvika, vågen för att sjunga för de gamla:) De var så söta så, började tom gråta:) Hade då på mig kronan i över en timme så i slutet av andra tåget började jag känna mig svimfärdig och det var ett pyttelitet rum och jag slutade sjunga i de sista låtarna för jag klarade knappt av att stå upp... Kronan tryckte jättehårt runt huvudet och pannan, försökte få upp kronan lite men den satt fast...
 
 
 
Precis efter att vi passerat gamlingarna på sista låten bad jag Fredrik blåsa ut mina ljus och sen gick jag fort och satte mig i fåtöljen, tig av mig kronan och vi jätteont i pannan... Fällde någon tår och hade ett megastort rött märke men mina klasskompisar var jättesnälla:) Åkte hem till skolan, käkade och hade gemensamt rep:) Efteråt repade vi i Sörgården och det gick bra och sen chillade jag på rummet, städade hela rummet och vidare till stan med tolv andra pers:) Vi käkade på Bristol och jag tog en kebabtallrik som var väldigt god:) Sen åkte vi hem, förfest för oss i Östgården, vidare till Norrgården för att göra ordning festen:) Under kvällens gång var jag med i en tävling, vet inte hur men jag och Ingrid tävlade om vem som kunde äta en rå lök på snabbast tid och då kom mina scoutledarerfarenheter fram och jag vann en popcornspåse:) Gick och sov strax efter det och vi hörs!
 
 

Kommentera här: