dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Rida isländshäst!

Heeeeeeeeeeej!

Igår hade jag verkligen en bra dag:D Först gick jag upp ganska tidigt för att Kajsa, Jesper och Hagge skulle komma:) Då började vi barn/ungdomar spela spel:) Monopol och Resan blev det och först vann Jesper Monopol en gång, Kajsa Resan en gång och vem vann de andra omgångarna tro:D Det var jag, både Monopol och Resan:D Sen så blev det mat och efterrätt innan vi tog en tripp till Vedum:) Där red vi islandshästar, inte Jesper förstås men vi andra fyra:) Jag fick en häst som hette Tigull och som liknade en av mina favvohästar på min första ridskola, Fabbsan hette den:) Fabbsan var jätteensvis och lat och det var Tigull också och jag är precis likadan så det gjorde absolut inget att jag fick honom:D
 
 
 
 
Mamma sa efteråt att jag log hela ridturen och det kanske berodde på att det var jätteroligt:D Vi tog en fikapaus mitt i skogen och sedan lät vi hästarna gå i tölt nästan hela halva vägen:) Det var jätteroligt men hjälp vad man guppade i sadeln:P Sedan fick vi hjälpa till och sadla av och ta ut bettet och släppa ut dem i hagen:D Sen åkte vi hem, de andra skulle hem också till Vaxholm och jag och mamma var åter igen i huset:) Jag tog en dusch och sen var jag jättetrött hela kvällen, tittade på film och käkade popcorn och sen gick jag och la mig ganska snabbt:) Hej svejs!
 

Kommentera här: