dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Bästa helgen på länge!

Hellojsan!

Igår var det lördag och jag var uppe hyfsat tidigt:) Då sa jag till mamma att mina vänner skulle komma för att säga hejdå till mig och mamma bara jaha, mormor och morfar kommer för att käka mat med oss två timmar innan bara:P Sen så grejade jag lite inför flytten, packade och funderade på vad som behövdes ta med:) Helt plötsligt när jag är på mitt rum så hör jag att någon ringer på dörren och in hör jag någon av pappas kompisar men kan inte riktigt förstå vem men jag slänger på mig riktiga kläder även om jag inte käkat frukost än för jag tänkte inte komma ut och hälsa på dem i pyjamas:P Mamma skriker mitt i allt att jag ska ta på mig kläder och jag skriker tillbaka, gör det redan:P Sen så ser jag att det är tårtmannen som kom och det betyder att han och hans fru gör alltid spontana besök och en gång när jag var liten så hade han med sig tårta:) Jag var som sagt liten första gången jag träffade han och då lekte jag i trädgården ensam och helt plötsligt dyker en man upp och frågar om pappa med en tårta i handen och jag fatta inget men sen visade sig det att det var pappas kompis från skolan:) Tillbaka till igår så kom dem vid elva kanske och då gjorde mamma ordning lite fika och jag pratade med dem om Ingesund osv och sen så käkar vi fika (jag frukost) och pratar allihopa:) Det var trevliga timmar och sen så var det bara några timmar kvar tills mormor och morfar skulle dyka upp vid fyra:)
 
 
Pappa och jag åkte till köttex och hämtade mat tills kvällen och jag och mamma till ICA:) Sen så kom mormor och morfar mitt i allt packande:) Efter 1,5 timme så var den middagen och hejdåkalaset slut så jag bakade en kladdkaka:) Sen så grejade jag lite till tills vännerna kom:D Först kom Rosarna och sen även Filip och Ida och vi spelade lite ukulele, piano, gitarr och sjöng ihop innan jag gjorde ordning på maten som vi sedan åt i finrummet varav Karro brister ut att där har jag aldrig ätit förut:P Gullig hon är men om det kommer fint folk så ska man ju sitta i finrummet:D Sen så gick vi ner med kladdkaka, chips, ostbågar och dricka och kollade på film, Shanghai noon:) Den var jättebra, särskilt en scen:D Albin kom i slutet också och sen satt vi bara och pratade i säkert två timmar om allt och lite till, mest ränneskita och hjälp vilka historier vi har:P En jättebra dag hade jag och vilken helg det har varit med världens bästa människor som jag givetvis kommer sakna borta i Värmland:) Sen sa vi hejdå och fick kramar av alla och sist och minst en av Karro, min nya lillasysterkompis:D Ha det gött!
 

Kommentera här: