dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Tre Dagar, dag två!

Tjennixen!
 
Långfredag och jag var i Husqvarna på en påskkonferens och då började jag dagen med att vakna upp i en skola, i ett klassrum, bredvid systrarna Ros och massa andra:P Jag och Rebecka vakna 07:20 och begav oss mot toan för att sedan gå tillbaka och byta om innan vi skulle träffa killarna och gå och käka:) Ett problem var bara att Karro är väldigt svårväckt men vi kom bara några minuter försent så det gick bra i alla fall:) Frukost klockan åtta och sedan var det dags för att sjunga med sin vackra morgonröst, lite lovsång blev det med bandet:) Sedan snackade en som heter Lina och efteråt var det dags för smågrupper och då körde vi ninjan och det gick ganska bra:P Sedan skulle vi alla 400 pers vandra lite och gå till centrum för att sjunga och lyssna på några som snackade och det var trevligt:) Vi var nästan först på den långa vandringen och vi var snabba till maten efteråt också så vi käkade ett bra tag, var nästan sist ut:P Jerker och David kom och käkade med oss och då blev det en namn- och ålderrunda och efter att de var klara så satt vi och snackade ett bra tag:) Helt plötsligt fick jag en godispåse mitt framför mig och då var det Jerker som bjöd laget runt:P Efter lunchen var det dags för de valbara seminarierna och då gick jag och systrarna Ros på ett seminarium som Aaron Keyes band hade så det var mycket engelska där men det gick bra i alla fall och de var jättebra:) Efteråt gick vi fram för de hade en bra hemsida som de rekommenderade:) Vi var på ett seminarium till och då var jag nära på att somna, jag blev jättetrött och det var inte så bra men jag var vaken:) Det var vi alla från GTE som var med på detta plus två till som bara åkt dit över dagen:)
 
 
 
Middag på skolan igen men nu kom jag på att det var kanske denna gången David och Jerker kom, jag kommer inte ihåg men jaja:P Sedan var det dags för uppvärmning och då fick vi först stå och vänta utanför salen och eftersom det var 400 pers som ville sitta längst fram så fick man stå en 45 minuter så man kom någorlunda först in i salen och då var vi alla från GTE plus Jerker, David vet jag inte vart han tog vägen:P När vi stod och väntade så var det jättevarmt och det var tur att Jerker kom med vatten til oss alla för annars vet jag inte hur vi skulle ha klarat oss men när klockan blev 18:45 och de skulle öppna dörrarna så sprang man och kände att alla köttade bakom en så vi fick plats i mitten, mitten och det var bra men det blev varmt fort och jag satt bakom några som var väldigt långa och hade en pelare vid sidan så jag kunde inte se någonting, varken skärmarna eller scenen men sånt kan hända:P Aaron Keyes och hans band hade ett kvällsmöte och Aaron snackade, väldigt bra:) Det fanns en tolk också som var jättebra så att även de små på lägret kunde förstå vad han sa men det blev dubbelt så långt så man höll ju på att somna och ibland störde man sig på att det fanns en tolk för man fattade ju ändå och när Aaron sa en mening var man tvungen att vänta tills nästa mening eftersom tolken skulle översätta innan så man störde sig lite på det ibland men det var tur att tolken var riktigt bra:) Vi gick ut till caféet och tjöta lite, var med på allsången också:)
 
 
 
Sedan var det dags för konsert igen och då fick vi bra platser:D Vi satt på första och andra raden, jag satt på andra raden men jag hade inte någon framför mig så jag kunde vila mina fötter där och se:) Både Jerker och David satt med oss denna gången och jag satt mellan dem för jag var lite seg på att gå in men David var jättejätteseg så han fick välja om han antingen ville sitta bredvid mig eller på den stolen framför men eftersom jag redan hade mina fötter där så valde han stolen bredvid istället och mitt under konserten satte han en godsipåse i knät på mig så jag får völdigt mycket godis men det tackar jag inte nej till:) Det var en jättebra gitarrist på konserten, Steph Macleod och vi satt häpnade efteråt för det går inte att ha en fingerfärdighet som han hade men tydligt har han det...:P Grymt bra konsert i alla fall och efteråt var man lagom trött så det var bara att sova direkt:P Det roliga var att efter att jag och Becka varit på toa och borstat tänderna så gick vi in i klassrummet men det var verkligen kolsvart så jag såg inget för jag var sist och stängde dörren så Becka var ju redan framme innan jag hade stängt dörren så jag fick försöka gå utan att gå in i någon på någons madrass men tillslut nuddade jag en och fick helt fel uppfattning om vart jag var i rummet så jag fick ropa (viska) på Becka och hon bara "ta min hand" så jag fick tag i hennes hand och då fick jag reda på att det var hennes madrass jag hade gått in i och hon var ju min sovgranne så jag var ju egentligen framme redan:P Den natten hände det en hel del  roliga saker men det får ni läsa sen så ha det gött!
 

Kommentera här: