dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Tillsammanshelg!

Hejsan!

Nu har jag kommit hem från hajken och tillsammanshelgen:) Jag hade med mig Lisen och tre väldigt glada tjejer som dansade i bilen:P När vi kom dit satte vi upp tältet men egentligen var det inga som ville sova där så det slutade med att två av ledarna sov där medan vi andra sov i vindskydd/på verandan/på scenen:P När vi hade satt upp tältet så gick vi till eldstaden och satte igång en eld och käkade kvällsmat:) Det blev toast och bacon i toastjärn:P
 
 
Sedan satt vi och berättade spökhistorier och när ingen hade någon mer att berätta tog vi fram internet och då fanns det bara massor som var roliga och som handlade om älgar, små dvärgar med yxor och massa mer;) Sedan kom vi på att larmet på huset gick 22:00 och alla skulle diska, borsta tänderna och gå på toa innan det sattes på så vi gick snabbt tillbaka till huset:P Då hittade jag en rolig skylt och vi var tre ledare som stod och garvade ihjäl oss åt detta ganska länge:P
 
 
Trodde detta var självklart men det kanske inte år så i vissa fall:P Jag sov i vindskyddet med Lisen, Gustav och Jesper:) Innan vi somnade kom Jesper och Gustavs pappor som också är ledare och försökte skrämma oss:P De lyckade nästan, var nog bara Lisen som skrek:P När jag fixade med mitt liggunderlag så kom jag på att jag hade mitt så jag låg ett huvud längre upp än alla andra men jag gled ned när jag sov så det rättade till sig:P Dock så hade jag fötterna på mina skor när jag sov men jaja:P När jag la mig så hade jag inte huvudet under vindskyddet så jag såg alla fina stjärnor och träd och det var väldigt mysigt:)
 
 
Några av scouterna kom till oss vid sju och började filma oss för hon skulle göra en film och jag såg väl inte så fin ut i sovsäcken jättemorgontrött:P Vi käkade frukost och sen gjorde vi ordning oss och efteråt började vi städa minigolfbana:P Vi bodde på en gård med en minigolfbana och den banan är bland de roligaste jag någonsin har spelat på:) Sedan började vi spela och vet ni vem som vann, det var jag:D Jag fick 55p, Gustav 56p, Lisen och Jesper fick 57p var:P Det var alltså väldigt jämnt men jag vann:D Jag fick även hole in one på bana två:D
 
 
Under tiden vi spelade kom resten av folket som skulle vara med på tillsammansdagen:) Både unga och äldre var där och vi unga spelade volleyboll, paddlade kanot och massor roligt:D Vi scouter gick ned till eldstaden och lärde oss knopar så nu kan jag fyra nya:D Det var trumpetstek, skotstek, pålstek och hängsnara men den sista kanske inte är så nödvändigt:) Undra om jag kommer ihåg dem:P Sedan skulle vi scouter ha hand om lägerbålet på kvällen och eftersom ingen ville vara "programledare" för kvällen så tog jag på mig ansvaret:) Jag hade då ansvar för att de olika grupperna skulle komma på minst två saker de skulle framföra så lite hård var jag mot de stackars barnen men kvällen blev jättebra och alla skrattade för fullt så det var ju bra:) Tillsammanshelgerna blir bara roligare och roligare för varje år:D Det kan ju bero på att jag lär känna mer folk också:P Vi ses senare!
 

Kommentera här: