dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Terminsstart!

Hej svejs!
 
Idag är det ny vecka och jag påbörjar min sjunde arbetsdag och jag har fått höstens schema och är supernöjd:) Vi har två grupper att skola in och nu kom den andra gruppen med nya föräldrar:) Det var en förälder som visste vem jag var för hon gick barn och fritid på gymnasiet och hade just den förskolan som praktikplats:) Jag var då sex år när hon var där och bara sa detta till mig, jag kom dock inte ihåg henne men jag kände faktiskt igen henne från något så det kanske är från då:P Mer barn och mer gråt men de barnen som redan är inskolade gråter inte så mycket längre:) Den som grät mest förut, det har kommit en kusin till han som också gråter mycket men den första gråter inte om den andra är där så det var ju bra:) Tur att de har varandra! Efter jobbet förberedde jag lite mer inför scouterna för det var terminsstart:)
 
 
 
Denna hösten är det vi som är lite yngre som ska planera och dona med scouterna:) En spännande utmaning och vi har upptäckt att vi ska förbereda allt i tid och planera mycket:P Idag hade vi bildorientering och jag hade tagit kort och tänkt ut platser och så och det tyckte de andra var bra:) Dock så när vi skickade iväg grupperna så splittrades en grupp av någon anledning och kom inte tillbaka förrän jag höll på att ta ned alla kort igen och att Filip och Gustav sprungit och letat efter dem... De kom tillbaka allihopa så det löste sig ju:) Ledarsamling efteråt och vi gick igenom höstens schema för att få det bekräftat att vi kunde göra så och det var bra:) Nu är hösten verkligen igång, ha det gött!
 

Kommentera här: