dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Jag vann, jag vann, jag har aldrig vunnit förut!

Hellojsan!

Nu är jag hemma från Flämslätt ännu en gång:D i fredags öppnade jag på förskolan så det var att gå upp klockan fem, ingen höjdare för min del men det gick! Denna gången behövde jag inte springa runt för att hitta laddaren till telefonen:P Det var faktiskt ingen som ringde så då slapp jag använda min morgonröst:P Jag slutade klockan ett och sen kom jag hem och packade färdigt snabbt och bytte om för att åka till Flämslätt:D När jag kom dit spelade alla så när jag kom dit var det bara att packa upp cellon och spela med:D Jag skulle sitta bredvid kontrabasisten som är 10 år och är lillebror till en av de andra cellisterna:) Jag blev ombedd att hjälpa honom genom att spela samma stämma så det var vi två på basstämman:D Efter en stund var det fikapaus och då satte vi oss i sofforna och sen blev det brännboll om jag inte minns fel:) Fast innan så gick vi till de andras rum så jag kunde dumpa min väska där så länge innan jag träffade mina rumskompisar från Parad:)
 
 
 
På brännbollen fick jag en fin boll i magen när jag höll på med mobilen men ja ja:P Vårt lag vann inte, haha det var inte så konstigt:P Vi spelade bara fem mot fem så planen var inte så stor heller och vi var i stort sett bara tjejer förutom 10-åringen:P Sen var det bara att spela igen:D Sen blev det middag och då fick vi kycklinggryta med ris:) Det spårade ur lite vid maten, Klara i orkestern tyckte det var roligt att hälla salt i maten och vattnet:P Sen gav Karro mig en korvbit som fanns i kycklinggrytan och jag käkade upp den och upptäckte efteråt att den var jättejättestark så det var bara att springa till vattnet och dricka två glas:P Efter middagen gick vi tipspromenad, det var jag och kusinerna:P Fast man kan nog inte säga att vi gick, vi sprang snarare:P Innan sa jag och Karro att denna gången ska en stråkare vinna för en gång skull för det är alltid, ALLTID paradare som vinner! Sen var det dags att öva igen och spela massor:D På pauserna spelade vi biljard, oftast var det jag, Karro, Felicia och Erik som spelade och vi körde lag oftast och bytte:) Jag är urkass på biljard men ändå vann jag nästan varje gång:P
 
 
 
Sen blev det att samlas i idrottshallen för att stödföreningen skulle ha info om natten och morgondagen och köra lekar:D Det tog lång tid innan de började prata så jag och Karro satt och sjöng "Nu har vi väntat länge nog, länge nog, länge nog..." När det var dags att presentera tipspromenaden gick vi genom frågor och svar och jag och Karro upptäckte att vi hade alla rätt och det var många som hade alla rätt:) Då skulle de lotta ut två papper och vet ni vem som blev först vald och vann tipspromenaden? Jo det var JAG:D Jag har aldrig i hela mitt liv vunnit en tipspromenad så jag blev jätteglad och gjorde ett litet glädjeskrik för precis innan så sa jag till Karro att jag inte kommer vinna för jag har aldrig vunnit och så blev det jag:D Yey, så glad har jag nog inte varit på länge:P Jag vann en godispåse och fick äran att dela ut en godispåse till alla andra plus en till mig själv:P Den andra vinnaren var såklart en paradare, en saxofonist som är son till min förra lärare som jag hade i 1-3 på lågstadiet:P Sen blev det tävlingar:D Först ut var alla lärare som satt på en rad, på stolar och fick varsitt kex som de skulle lägga på pannan och luta huvudet bakåt:P Sen skulle de, utan händer, försöka äta upp kexet:P Flöjtläraren vann och sen delades vi elever in i grupper och det blev olika heat och jag var kass på det där ska jag säga:P Till sist blev det finalheat och det bestod av två stråkare och fem paradare:P Det var flöjtisten som vann:P
 
 
 
Sen var det fria aktiviteter fram tills vi skulle vara tysta sova:P Det blev även kvällsfika, macka och oboy:) Sen spelades det biljard en stund:D Vi var tvungna att gå in till vår stuga för huvudbyggnaden blev låst och på vägen såg vi en ensam resväska mitt på vägen:P Efter att jag tagit kort och twittrat om det kom fiolläraren och sa att det var hennes:P Jag flyttade på min väska till mitt rum och sen så gick jag in till Karro, Julia, Klara och Saras rum och sen stod jag och Karro och pratade med de två trumpetarna, flöjtläraren och Saras pappa som är med i stödföreningen och jag skrämde Karro rätt så rejält när hon stängde ytterdörren:P Jag och Karro körde "slicka på bilar och sätta fast i ansiktet-leken" men sen orkade vi inte mer:P Jag hade på mig min snygga pyjamas sista timmen innan man var tvungen att lägga sig, den där pyjamas med Disneyprogrammen:P När vi sedan la oss i sängarna gick jag till mina rumskompisar och vi låg och pratade rätt så länge, tills en från stödföreningen knackade på dörren och sa att ni får prata lite tystare:P Då sov vi istället för jag skulle gå upp vid sju och duscha:P Det var den dagen, en nöjd Rebecca ska jag säga!
 

Kommentera här: