dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Hektiskt vid lunch!

Gokvällen!

Idag hade vi ganska många barn, elva stycken till lunch och om vi skulle varit full grupp så fattades det två barn:) Förmiddagen gick fint, fick äran att hämta frukten och skära bitar och det är jag inte så smidig på än:P Sedan skulle en sova och det gick bra men när han skulle väckas blev han jättearg och skrek och grät och det var inte så roligt och jag försökte trösta på alla möjliga sätt men min chef sa då att vi skulle låta han vara en stund och sedan var han glad igen när vi hade samling:) Jag var inte med på samlingen idag utan skulle duka och hämta maten och det blev lite stressigt men ännu stressigare när jag kom med maten och barnen skulle sitta snällt och vänta vid bordet:)
 
 
 
Då helt plötsligt går ett glas sönder så damsugaren var framme och det barnet som ställde sig upp schasade vi in i ett hörn så inte hon fick glas i foten så man måste vara på sin vakt hela tiden och samtidigt skulle vi greja med maten så att några kunde börja äta:) När jag sedan satte mig var jag tvungen att dricka två glas vatten och pusta ut så jag inte höll på att bli galen:P Allt gick bra och jag har även fått skriva på ett papper om tystnadsplikt osv:) På väggen finns ett papperståg med alla månader på och i dem olika vagnarna så finns "älgar" med barns namn, en bild och när de fyller år:) Dessa "älgar" har jag fått i uppgift att göra, i alla fall de nya barnen och jag började göra en till mig så jag visste hur jag skulle göra:) Roligt att pyssla lite men nu ska jag lägga mig och få min godnattsömn, sov gott!
 

Kommentera här: