dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Höstkurs!

Heeej!
 
Jag får väl börja med fredagen den 15 och då gick jag upp tidigt:) Jag öppnade förskolan och skrämde en kollega när jag räknade ut hur många barn som skulle äta;) Inte så lätt tidigt på morgonen och inte så bra att sitta i ett hörn då:P I alla fall så fick jag sluta tidigt, 12:05:D Mitt i maten faktiskt:P Sedan åkte jag hem och packade min väska för att sedan ge mig iväg till höstkursen på Sjöviksgården utanför Alingsås:) Lisen hämtade mig och sedan åkte vi till Skövde och Gustavs jobb:) Sedan åkte vi vidare till Alingsås och på vägen köpte vi godis i den där affären med 300 sorter:D Jag köpte inte så mycket men Gustav plockade på sig över ett kilo godis, skulle jag aldrig fått för mamma eller pappa även om jag är 19,5 år:P
 
 
 
 
När vi kom fram kände jag och Lisen igen några från Ska'ut så det var trevligt att träffa dem igen:) Det hela börjades med att käka middag med lyxig efterrätt och vi alla satt på fyra långbord så vi var många på kursen:) Vi satt med min ska'uthandledare, ska'utchefen som har varit distriktschef men är något annat nu som jag inte fattar:P Sen satt vi med ett gäng som vi inte träffat förut, jag satt i alla fall mellan två äldre män i typ 50-årsåldern om inte äldre men sånt är väl också trevligt:P Den ena kände jag ju redan som tur var och det var jättegod mat vi fick:) Sedan fick vi lite info och en resa till Ecuador genom deltagarna i Ska´ut Mera Internationell:)
 
 
 
 
Vi fick våra rum innan och sist på kvällen var det nattamacka och snacka med de andra deltagarna och det lustiga att vi pratade med en som var kurator i den andra högstadieskolan så hon visste vem Filip var:) Hon var jätterolig att prata med och trevlig och när jag kom hem från höstkursen så sa mamma att det var ju hon som var med i Graceland som vi lyssnade på med mormor och morfar, det var ju hon som jag smsade till:P Haha, att jag inte sa till henne att hon kände mamma och det roliga är ju att jag har lagt upp ett kort på henne i bloggen för att visa vilka Graceland var och det kortet har jag ju i mobilen också:P Sedan gick jag, Lisen och Gustav och la oss i sängarna och åt godis:P Vi somnade ganska tidigt, typ halv tolv tror jag för både jag och Gustav gick upp vid fem så vi var jättetrötta:P Hej svjes så länge!
 

Kommentera här: