dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Alla dessa galonisar som alla barn ska ha!

Hellojsan!
 
I fredags började jag tidigare för att sista barnet som skulle åka hem var en halvtimme tidigare än vanligt så jag började då halv nio och slutade kvart i fem:) Vi var bara sju barn och tre fröknar vilket var väldigt konstigt:P Inga barn från min avdelning så bara 3-5-åringar jobbade jag med i fredags:) Efter att de käkat frukost kom jag och då började vi leka lite och sen skulle alla ta på sig sina ytterkläder och därefter går vi till lekplatsen vid centrumhuset som ligger en bit bort:) Dock så regnade det jättemycket så efter att vi ätit lite frukt så gick vi in till leksaksaffären och värmde oss innan det var dags att gå hem i regnet igen:) Sedan var det mat och då firade vi ett födelsedagsbarn med favoritmaträtten som var köttfärssås med spagetti:)
 
 
 
 
Det blev även en födelsedagsglass efteråt och jag blev fotografen av det hela:) Sedan var det dags för att söva de två barn som var lite mindre och det gick lättare än med de andra barnen jag brukar ha vid vilan:P Då tog jag en rast i regnet, gick in på min avdelning och drack te och spelade lite gitarr:) Sedan kom elektrikern in igen och då blev det pinsamt men min rast var slut som tur var:) Då pysslade barnen lite och sen gick nästan alla hem och då var det bara ett barn kvar och han hade precis vaknat ur sin sovstund så när vi skulle äta mellanmål bara jag och han började han gråta och saknade sin mamma för att dagen var jättekonstig mot alla andra fredagar:/ Efter en stund fick jag honom på glatt humör tills mamman kom:) Inte lätt att vara liten men det löste sig:)
 
 
 
 
När jag kom hem så fick jag jätteont i huvudet och upptäckte att det var migrän och det kändes som hela huvudet skulle explodera så jag tog en lång varm dusch och mådde lite bättre men sen var mamma snäll och massera min panna så efter någon timme mådde jag bra igen:) Behövde nog bara vila lite för det har varit ett knepigt höstlov utan lov:) Jobbat lite fler timmar och inget är som det brukar:) Mamma trodde jag somnade men när hon frågade så sa jag att jag inte kan sova när det är ljust och det går inte så jag sov inte, bara vilade:) Sen tittade jag på doobidoo med familjen och det har inte hänt på länge men så kan det också gå:) Vi hörs!
 

Kommentera här: