dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Vad är oddsen?!

Hejhej!

Igår åkte familjen till huvudstaden och jag sov hela vägen;D Sen hittade vi en parkering utanför syrrans lägenhet och gick upp med packningen för att gå bort och käka:) Jag beställde pasta och det var jättegott, sedan gick vi hem till lägenheten igen och vi skulle gått kvart över men kom inte iväg förrän halv så vi fick nästan springa bort till Oscarsteatern som ligger drygt 2 km bort:) I vanliga fall tar det nog en halvtimme men vi gick dit på 20 minuter, plus att det var jättehalt också men vi hann:D Det var nämligen så att vi skulle se Galenskapernas show som de har för de fyller 30 år i år:)
 
 
 
Dock så var en av dessa underbara komiker sjuka, Per Fritzell:/ Sen visste jag inte att en hade gått bort och att en hade lagt av, Peter Rangmar och Kerstin Granlund... Eftersom Per var sjuk så fick det bli en femmannashow på fyra personer:P Det var jättebra och roligt, jag kanske inte fattade allt men i det stora hela så var det väldigt roligt:) Efteråt kom syrran och hennes kille och hämtade mig och vi gick och käkade på Kungshallen:) Jag beställde fläskfilé med pommes:) Sedan pratade vi om att gå på bio och mittemot låg filmstaden på Hötorget men eftersom vi ville se Mig äger ingen så tidigt som möjligt åkte vi till Söder istället:P Vi åkte tunnelbana dit och sen visste ingen av oss vart filmstaden låg men vi såg det från gatan så vi hittade:D Vi fick dock sitta och vänta ett bra tag innan filmen började men bättre det än att vara ute i kylan:)
 
 
 
Mig äger ingen var en jättebra film och sorglig, grät inte jättemycket med några fällda tårar blev det allt:) Sen när vi skulle gå ut så såg jag att en från Abra lämnade samma salong som oss men först tänkte jag att jag ser i syne eller något men vi hamnade sen efter dem när vi skulle gå uppför trappan och då insåg jag att det faktiskt var han och han såg mig sen för det var en spiraltrappa så vi pratade en liten stund:) Vad är oddsen att jag ska träffa en från Abra just då, vi var på samma bio! Det är ju nästan omöjligt men så var det:)  Jag, syrran och hennes kille åkte sedan tunnelbana tillbaka till lägenheten och då tittade vi på TV tills mamma och pappa kom:) Ha det gött!

Kommentera här: