dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Julklappar, bära över madrasser och stolar=stressigt!

Tjennixen!

Idag på jobbet har det varit stressigt:/ Det hela började med att jag åkte till jobbet tidigare och började slå in resten av paketen som barnen ska få och det är nu jag har insett hur mycket barn vi har sammanlagt;) Klockan blev sedan mycket så att det började komma in barn och under tiden jag slog in paket måste man ju kolla runt i rummet så inget barn råkar illa ut på något vis och just idag var ett litet barn på hugget att puttas och ta leksaker från sina kompisar så jag har nog sagt till minst 30 gånger till barnet... Det är ändå ett av de yngsta barnen vi har som går på de äldre barnen men så kan man ju också göra:) Sen så blev klockan mycket och jag hade hand om samlingen, min sista, hade dock bara ungefär en minut på mig att förbereda men det gick bra:) Jag använde mina hus som jag gjorde till musen:P Efter det la jag ut alla madrasser och sen åt jag i köket med tre barn och de åt den där soppan så himla fort att jag knappt hann äta själv... Efteråt satte vi oss med de andra för att käka fruktsallad med glass vilket alla tyckte var gott:D När det är soppa så får vi alltid pannkaka efteråt så det passade bra till det jag och min kollega bjöd på:) Det känns lite konstigt att jag bara ska jobba tre dagar till men jaja...
 
 
Efter efterrätten så var det dags att sova och idag var det nästan så att jag också somnade men det gjorde jag inte:P Sedan var det dags att slå in paket igen:) Under tiden jag gjorde det så väckte man barn, lämnade barnen till föräldrarna och pratade lite med föräldrarna och gömde paketen så inte storasyskonen skulle fatta något:P Samtidigt som jag gjorde det höll den ena kollegan på att flytta madrasser över till Arken och den andra kollegan höll p åatt fixa det sista med julklappen till föräldrarna, en tavla med julkort som barnen målat själva:) Jag kände mitt i all stress att knappt någon av oss ägnade tiden till barnen, blöjbytet var lite stressigt och det kändes nästan som man bara ville byta så snabbt som möjligt och inte ägna lite tid till att fråga barnen om det har sovit bra... Tur att det bara var idag för imorn kommer det inte bli så stressigt, hoppas jag inte i alla fall men då får vi besök igen av tomten:) När jag sedan slutade jobbet var jag fortfarande stressad så jag tog bilen halvvägs hem innan jag kom att jag skulle lämna den för mamma behövde den efter jobbet så det var bara att åka till parkeringen igen och gå hem:P När jag väl kom hem åt jag lite mat och sen somnade jag givetvis på soffan:)
 
 
När mamma kom sen så började jag slå in julklappar men jag hann bara en innan det var PT-träning för sista gången i år:) Jag körde två var i Easyline-rummet och sedan körde vi lite maskiner för armarna och då frågade jag om det blev crosstrainer och då sa min PT att jovisst ska vi köra det och det gjorde vi, i tio sekunder:P Han lurade mig men jag blev bara glad över att slippa de jobbiga intervallerna:P När jag kom hem så duschade jag, käkade lite och tänkte titta på Grey's anatomy men så var det icke för det gick inte idag?! I alla fall så laddade jag ner det avsnittet för jag ville verkligen se det och det var jättesorligt men poppisar blev det också:P Nu sitter jag här och tittar på gamla så ska det låta-avsnitt, det avsnittet med Per Andersson och Måns Zelmerlöw:P Tänkte snart lägga mig men vi ses imorn!
 

Kommentera här: