dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

London!

Hejsan!
 
Mellan den 20-22 augusti var jag och Jenny i London :D 05:15 gick jag hemifrån till busstationen och vet ni, det är mycket mer folk ute då än en fredags/lördagskväll:P Vi tog bussen till Källby för att sedan ta tåget till GBG:) Där köpte vi frukost på Subway och sedan åkte vi buss till flyget och då hade jag glömt att köpa mentos till flygresan för att mina öron krånglar då och jag har fobi för tuggummi pga barndomen så det blir mentos för min del:P Jag glömde alltså detta och var tvungen att hacka tänder i början och slutet av resan för annars skulle det göra jätteont i öronen:/ Det gick bra men det lät ju så:P
 
 
När vi kom till England tog vi bussen till London för att ta en tunnelbana till hotellet:) Vi gick lite vilse sedan så det tog lite längre tid att komma fram men vi lyckades till slut:P Vi checkade in och det fanns ingen hiss och vi bodde nästan högst upp så det var bara att gå upp för den där smala trappan:P Sammanlagt var det 77 trappsteg till rummet så det blev träning för mig och Jenny:P Efter att ha lämnat väskorna på rummet gick vi till Oxford Street och Primark:D Vi var inne 2,5 timme i Primark och vi köpte massvis med kläder och saker:D Vi hann gå in i en till affär och sedan stängde allt:) Vi gick hem och bytte om för att käka mat på en fin restaurang:) Vi gick till samma restaurang som i januari men då var inte Jenny med:)
 
 
Vi fick god mat och när kyparen kom trodde vi att han sa att han skulle komma med notan men han kom med efterrättsmenyn istället:P Då var vi tvungna att beställa något så vi tog den billigaste och delade:P Efteråt gick vi och la oss med TVn på:P Alarmet gick igång halv åtta för att vi ville vara ute i god tid när affärerna öppnade och på vägen köpte vi med oss en toast och te var:) På vägen så krånglade min lins så vi stod där på trottoaren och jag har skills tycker jag:P Jag fick ut linsen och tog in linsen igen utan spegel och enbart på känsla och minnet:P Den dagen var vi i massor med affärer, allt från Hollister till M&M:D På Hollister hände lite pinsama saker, all personal ska ju hela tiden fråga hur det går och om man behöver hjälp och alla ser ju så bra ut också så man vet ju inte vad man ska säga:P När jag ville ha hjälp sen gick jag förbi han som frågade mig hur det gick för jag vågade inte så jag gick till en tjej istället och då flinade han:P
 
 
Tur man inte bor där och efteråt köpte vi en frappe på Starbucks:D På eftermiddagen kände vi att vi var klara så vi gick till Big Ben och London Eye istället, en långpromenad blev det:P Sedan skulle vi gå tillbaka men då genade vi över parkerna:P När vi kom till Oxford Street igen tänkte vi käka på KFC men det var stängt och klockan var ju bara nio eller något:O Men vi tog donkenmat istället och då var det en unge som var före i kön som grät konstant så man fick ont i huvudet:/ Vi hittade överallt för vi köpte med oss en karta:D
 
 
Sedan kom vi till rummet igen och började packa och jag kunde knappt stänga min väska:/ Men med lite våld gick det:P Jag skulle dock envisas om att ha med mig mina påsar hem:P Vi somnade sedan lite grann för vid tre på natten gick vi upp och skulle ta en tunnelbana till bussarna som gick till flyget men tunnelbanan var stängd:/ Så vi frågade några och de sa att det gick en buss och det tog en stund att hitta den och då hade vi helt plötsligt bara en halvtimme på oss men som tur var kom en taxi och vi kom i tid:) Sedan när vi kom till flygplatsen och gått igenom säkerhetskontrollen hade vi helt plötslig 3 minuter på oss innan gaten stänger så det var bara att springa och ingen taxfree:(
 
 
Vi kom fram i tid och då var det en lång kö så vi hade ju hunnit i alla fall men man vet ju inte och vi var beredda på att inte sitta bredvid varandra men det gjorde vi ändå fast vi fick ingen fönsterplats men det gjorde inget och jag hade mina mentos:D När vi kom till Sverige tog vi bussen till GBG centralstation och köpte lite mat och då kom vi på att jag hade käkat Subway en gång per dag den resan:P Vi tog tåget till Trollhättan för att sedan ta bussen till stan och sedan ytterligare en buss hem:) På bussen hem fanns massa nya ettor från skolan och där sitter vi med två resväskor och ser jättetrötta ut för att vi nästan hade dygnat:P En väldigt bra resa till London med Jenny blev det:D Ha det gött!
 

Kommentera här: