dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Hopp för mänskligheten!

Tjennixen!
 
Den tredje augusti då var det uppstigning strax efter sju och sätta in linserna för att sedan göra frukost:) Jag käkade ju som vanlig gröt med fil i och en kåsa/ett glas oboy:D Dagprogrammet denna dagen var olika samarbetsövningar och på morgonsamlingen sa byvärden att en ledare från varje patrull skulle stanna kvar och det blev jag:P Värden förklarade vilka olika samarbetsövningar vi skulle göra och första övningen skulle ske patrullvis, andra övningen skulle man vara två och två, tredje uppgiften fyra och fyra, fjärde uppgiften åtta och åtta och sista uppgiften alla patruller i byn:D Först skulle vi bilda en ring och mitt i stod en vattenflaska men man kan använda andra saker också och sedan fanns det olika snören utspridda i ringen:) Varje snöre utsträckte sig över halva ringen så det var två personer mitt emot varandra som höll i ändarna:) Sammanlagt fanns det fem snören och alla dessa människor skulle få upp vattenflaskan i luften med hjälp av snören som de fick och min patrull lyckades:D
 
 
 
 
Andra uppgiften med en annan patrull var att de fick en fotboll och då skulle alla nudda den med ett pekfinger var och sedan skulle alla gå en hinderbana medan de höll i bollen allihopa samtidigt:) Tredje uppgiften var att man skulle transportera vatten 100 meter från en hink till en annan med hjälp av små rör:) Vi stod i en lång rad och höll rören bredvid varandra så att vattnet bara kunde rinna igenom:) Vi var tvungna att göra sista uppgiften innan den femte och då skulle vi stå under en lyftkran i en rektangel och vissa hade lila tygstycken över sig och sedan tog fotografen ett kort och detta kort skulle vi sedan sätta ihop med 12 andra bilder och vi visste inte vad detta skulle föreställa förrän på festdagen:P Det skulle föreställa vårt nya märke, equmenias scoutmärke:)
 
 
 
 
Efteråt gjorde vi klart uppgift nummer fyra som var att vi skulle bilda en stor ring och sedan gå in i ringen medan vi blundade och sedan hitta två passande händer att hålla i och sedan lösa upp den stora knuten som bildades:) Jag och Rebecka hade en mellan oss så vi blev helt till oss och pratade om Becc/ka-power och sedan frågade vi han som var mellan oss och då blev det Becc/ka-power genom Emanuel:P Strax efter att vi insåg att det inte gick att lösa upp knuten började vi laga lunch och sedan var jag lite med den patrullen som är mindre, bara tjejer för de ville kolla in 00:an:P Jag kommer inte ihåg om vi hittade dem men jag tror inte det så vi hamnade hos en random patrull och började spela fia med knuff med dem på storformat:P Sedan tror jag att vi körde ringdans den dagen men det kan hända att det var på kvällen:P I alla fall så var ringdansen jätterolig och självklart blev det gospel denna kvällen också:D Ses!
 

Kommentera här: