dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Elektroner!

Tjennixen!

Bara två veckor kvar till höstlov:D Idag känns det som om jag inte har gjort något alls:) Bara låtit lektionerna gå eller jag har jobbat fast tiden har gått så fort så det känns som jag precis klev upp ur sängen:P Svenska och då pratade vi anteckningsteknik och efter lunchen hade jag naturkunskap och då pratade vi om DNA osv:) På miljökunskapen pratade vi om allt möjligt, han som slog världsrekord igår och om vatten och lite till:P Men på fysiken hade vi lite mer roligt:) Då hade läraren ställt fram en bandgenerator:P Om man lägger händerna på den och sätter igång en så lyfts håret upp:P
 
 
Vi provade på massa människor och till sist testade jag och då funkade det:P Det var jätteroligt:P Efter att några hade provat innan så skulle några av resten i klassen stå och hålla varandra i händerna och sen i ena änden höll en i ett element och i den andra änden av kedjan skulle personen nudda den som hade haft händerna på den där bandgeneratorn:P Alla som bildade den där kedjan fick en stöt:P Det gjorde inte lika ont som Matildas och Tildas stöt för den hördes:P När jag hade haft händerna på bandgeneratorn ville jag inte ha någon stöt så jag hoppade ned från pallen så att alla elektroner jag fick åkte bort från mig:P Efter att jag slutat och ätit åkte jag till scouterna och då byggde vi trefötter:) Vi ska bygga ett kök av slanor som man gör på läger och hajker:) Vi började med trefötterna idag:) Sov så gott!

Kommentera här: