dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Kämpalek 2012, Ekehagens forntidsby!

Heeeeeej!

I fredags blev jag helt plötsligt jättetrött vid tio-elvatiden så jag åkte aldrig till Full moon party:) Jag kände att det vore bättre att sova ut så jag var pigg till kämpaleken:) Jag skulle nämligen upp vid sex på morgonen eftersom det var samling kvart i åtta och jag skulle hämta Lisen innan:) Jag och Lisen kom näst först och sen vid åtta körde vi iväg mot årets kämpalek som var mellan Falköping och Ulricehamn:) Ekehagens forntidsby har nog alla från min ort varit när de gick i trean:P I alla fall de som har gått på Ljungsbacken för då åker alla treor ut på en utflykt just till Ekehagens forntidsby:P Så har det varit i alla år och det är hela tio år sedan jag var där, helt otroligt för jag känner mig gammal men så är det:P Jag körde till kämpaleken och med mig i bilen fick jag tonårstjejerna, de lugnaste barnen:)
 
 
Denna kämpalek utspelade sig i tre åldrar, stenåldern,  järnåldern och bronsåldern:) Man var i en ålder i en timme och sen går man vidare till nästa:) I alla åldrar fanns tre olika stationer plus en historiestation:) På varje station tävlade man om hur många pärlor man skulle få:) Det gick ut på att få så många som möjligt:) Historiken handlade mest om att vara tyst och sitta stilla så fick man tre pärlor utan problem:) På de andra stationerna kunde man få som mest fem pärlor och då var det lite svårare:) Eftersom det var tre åldrar och tre stationer på varje ålder var det sammanlagt nio olika stationer kunde man få sammanlagt 45 pärlor plus 9 pärlor på historiestationerna:) Vi fick 52 pärlor av 54:) Under tiden man gick runt i byn och väntade på att de skulle bli ens tur på stationerna kunde man gå runt och svara på tipsfrågor:) Det fanns tre i varje by utom i bronsåldern för där var det sex stycken men den var vi i sist så vi hann med det då:)
 
 
Jag gick med 99-orna (går i sjuan) och 00-orna (går i sexan) och de är riktigt duktiga tycker jag:) Det var 800 scouter där i tre årsgrupper, spårare, upptäckare och äventyrare och jag hade upptäckare:) Av alla upptäckarscouter vann just min patrull:D Då kan man kalla att de är riktigt bra! Dock så försökte en sno en kaka i min väska och en annan försökte sno min lampa som satt fast på min skjorta men de lyckades inte helt:) Äventyrarna som hela tiden var i samma ålder som oss tjatade på att få en kaka av mig, det var killarna såklart som tjatade så... Det hela började när jag gav en kaka till en av killarna för jag var skyldig honom det och då började de andra tjata på mig... Det slutade med att jag gav bort tre kakor och de som hade fått kakor, det var de som tjatade om att få fler:P De försökte fjäska hela tiden men de kom aldrig med något bra men så fort de såg min patrull kom de fram och tjatade:P Fast tonåringarna var också jätteduktiga för de vann:D Av tre patruller vann två stycken:D Vi vann två muurikka:D De är stora stekpannor om ingen visste det:P Grymt jobbat av våra patruller för vi får alltid med oss priser hem, min en i alla fall:)

Kommentera här: