dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Bilolycka!

Hejsan!

Igår var det skola som vanlig, svenska med en vikarie:) Vi ska träna på att redovisa muntligt så vi jobbar två och två och man har fått kända poeter, författare med mera så jag och Jessica fick Baudelaire:) Efter lunchen tittade vi på en föreställning och det är ung utan pung som framförde den och dem var bra:)

Efter skolan skulle jag övningsköra och efter en kvart var jag med om en bilolycka... Jag hade stannat innan jag skulle köra in i rondellen eftersom det var mycket trafik. Precis innan jag skulle köra iväg fick jag ett motorstop så precis efter jag hade startat bilen igen var det en som körde på oss bakifrån i 40-45 km/h. Jag stod still och jag var inte alls beredd på detta så min kropp följde med i smällen och jag blev inte allvarlig skadad som tur är.



Min körskolelärare frågade om jag var okej och hon var väldigt arg och steg ut ur bilen för att prata med den andra föraren medan jag satt kvar, helt chockad med säkerhetsbältet på och händerna fortfarande på ratten. Sedan såg jag en polisbil som körde till oss och efter ett tag öppnade polisen min dörr och frågade om jag hade ont i nacken eller var illamående men jag mådde bra.

Sedan efter ett tag skulle jag stiga ut ur bilen för att min körskolelärare skulle försöka köra iväg bilen men den bilen som körde in i oss satt fast i dragkrogen på den bilen jag körde så vi var tvungna att ringa en bärgare. Sen kom han och under tiden ställde polisen massa frågor till mig osv. Sedan efter ett tag så polisen att jag frös så jag fick sätta mig i deras bil och värma mig. Bärgaren fick loss bilen och sedan skulle alla bilar till en parkeringsplats så jag fick åka polisbil:D


Sedan skulle vi fylla i papper och efteråt ville körskoleläraren att vi skulle åka till vårdcentralen och kolla så att allt var bra med oss och det gjorde vi. Jag mådde bra tyckte jag men jag var fortfarande i chocktillstånd så jag kanske inte visste så mycket vad jag kände. Är fortfarande i chocktillstånd. Efter besöket ringde jag Adam eftersom han skulle med mig hem och lyssna på min konsert så vi möttes vid resecentrum för att åka buss.

När vi kom hem var pappa där och sa att jag inte fick spela, så var det med det och jag var envis om att jag klarade det men hepp, fick inte det. Istället spelade Adam cello och jag spelade lite också men mest Adam. Tittade på en cellokvartett på Youtube och sen gick vi ut och gick eftersom jag behövde lite luft från allt som hände. Vi gick till mina gamla skolor och kikade i fönsterna;) Sen åkte han hem och jag var tvungen att lägga mig och sova och det bestämdes att ingen Ska'ut blå för mig heller:(

Kommentera här: