dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Risktvåan, avklarad!

Tjennixen!

På torsdagsmorgonen åkte jag till Kinnekulle ring för jag skulle till halkkörningen:) Jag har längtat lite efter att få köra på banan:P Jag har ju samlat pengar med klassen på mellanstadiet tre gånger, städat toaletterna dock men när man är där så är det jättehäftigt att se alla bilarna som åker förbi i hög fart:) Jobbade där förra sommaren också, sålde biljetter då och det var lite roligare:P På halkan så började vi med information och sen skulle vi bromsa i kurva på halt väglag och jag var inte så bra på det:P  Det var knappt någon som var det:P Man skulle åka två och två:) Vi hade lite teori senare och efteråt visade vår lärare oss banan, hur man skulle köra:) Fikapaus efter det, macka och vatten om man vill kalla det för fika:P Sen blev vi lite fler, det kom fyra personer från Alingsås som skulle vara med oss:) Då skulle vi åka banan på banan:D
 
 
Man skulle åka runt en bana och först skulle man bromsa på strävt underlag i olika hastigheter och sen på halt väglag och precis innan bromsningen var det en uppförsbacke så man såg inte vägen förrän man var på toppen, lite läskigt:P Jag var lite bättre på det:) I 50 km/h var jag inte så bra men mycket bättre i 75 km/h:P Efter ett litet teoriprat gick hälften upp till tornet och de andra satt i bilarna och nu skulle man köra själv och det var bara på halt underlag denna gången:) De hade satt upp ett hinder efter backen denna gången, en liten pinne som inte går sönder men ett hinder var det:) Jag visste inte rikigt vad jag skulle göra så jag åkte över pinnen och då sa läraren, "där åkte du ut i skogen":) Det var typ sex av åtta personer som åkte på hindret så jag var inte ensam:P När man kom hem var det bara att plugga på teorin igen:) Vi ses:)

Kommentera här: