dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Snöoväder!

Hejsan!

Igår när jag skulle skriva ett inlägg så gick det inte så jag fick vänta tills idag istället:) Igår var det mycket snö och jag tog bussen, inte den tidiga som tur var för första lektionen var inställd:) Den bussen var försenad och vi kom till skolan en halvtimme försent men som tur var åkte de flesta i min klass den bussen som bor här:) Vi hade hållbart samhällsbyggande i stort sett hela dagen:) Vi har kommit rätt långt fast det är mycket kvar:) Efter maten hade vi naturkunskap och då delades vi in i grupper och jag är nöjd med min grupp:) Vi blev genetikskeptiker eller vad det heter:P Vi ska helt enkelt vara skeptiska mot genteknik:)
 
 
 
På den lektionen upptäckte några att bussarna var inställda:( Då fick man lite smått panik för jag skulle ju spela en konsert... Jag ringde mormor och morfar som var snälla att hämta mig:) Men innan jag åkte hem var det klassråd:) Vårt klassråd är en djungel ibland kan man säga:P Men för en gång skull kom vi faktiskt fram till bra grejer, de mesta var om studenten och en uppgift var att fråga mina scoutledarkolleger som är bönder om de vill köra flaket vår studentdag och stadsrunda:) Hoppas en av dem vill det:) Sen åkte man hem och jag hade med mig Nils och David också så vi fick tränga oss det lilla baksätet:P
 
 
 
Dock fick man åka med på egen risk för det var ett så himla oväder och man såg knappt något men vi överlevde hela vägen:D Alla vi ungdomar fick gå en bit för att inte bilen skulle köra fast på smågatorna men hellre det än sitta i skolan i timmar:) De skulle hålla skolan öppen och ge folk mat och sovplatser till de som inte kunde komma hem:) Lite cool att sova i skolan men jag kände att det skulle var bättre att sova hemma:) Jag fick reda på att konserten var inställd, kan förstå det för ingen hade kunnat parkera vid kyrkan osv:) Fick sitta hemma istället, tittade på film och åt popcorn:) Tittade på The Social Network som handlar om grundarna till Facebook:) Tyckte att jag borde se den någon gång så nu var det dags:P

Kommentera här: