dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Framkalla bilder i ett mörkrum!

Hellojsan!

Idag har jag haft fotografisk bild och min kamera är färdigt:D Jag har alltså byggt en kamera själv genom att bygga en låda och gjort ett fyrkantigt hål som är en cm och sedan satt fast folie som täckt för hålet men om man ska ta kort i den så måste det vara ett pyttelitet hål och det gjorde jag med en knappnål:)



Jag tog tre kort idag och sedan framkallade jag de i ett mörkrum och i det rummet var allt rött, lite coolt faktiskt:D Det var jätteroligt att ta kort och framkalla de:D Jag har haft svenska, matte och naturkunskap också:) Emma tog med sig sin egna penna till mattelektionen idag! hon brukar inte ta med sig sin egna penna, hon lånar nästan alltid av maja:P



När man kom hem åt man lite och sedan åkte jag och spelade cello:D Nästa vecka börjar orkestern och man kan redan anmäla sig till årets läger och jag ska nog med om de andra som jag är med ska med:P Tyvärr krockade orkesterlägret med kämpaleken med scouterna men jag kanske kan åka på bägge om jag har tur:) Nu ska jag plugga lite och imrorn ska jag gräva efter skelett:P Vi ska vara med på en utgrävning för vårt tema just nu är arkeologi:) Tjingeling!

Kommentera här: