dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Då ska vi festa idag!

Heej!

I lördags var det dag nummer fyra på ska'ut gul:) Denna morgonen blev vi väckta av hög dunkande musik och dansande handledare i rummet:P Blev ju inte jätteglad men när man tänker efter lite så var det lite roligt;) Efter frukosten är det alltid morgonsamling och flaggissning och då sjunger vi scoutsången och jag har ju en jättetrevlig sångröst på morgonen;P



På förmiddagen hade vi ett pass om konflikthantering som var jättebra och efter passet hade vi blåplaneringspass:D Lite mellanmål efter detta och sedan det sista patrullpasset:) På ut och njut körde vi en lek då man skulle springa mycket:P Det fanns massor med klädnypor som var placerade runt om gården:) På alla klädnypor fanns det ett nummer och fyra ringar med färger och i dessa ringar fanns det olika nummer:)



Alla patruller fick en lapp och där stod det fyra kombinationer på och ett exempel kan vara 567 vit, 567 gul, 567 röd och 567 grön:) Egentligen ska man ha olika siffror på de som är tre men jag orkar inte göra fyra klädnypor;) Om man fick den lappen ska man först springa och leta efter en klädnypa som har numret 567 och vi visste inte vart den fanns förutom att man visste var alla klädnypor låg men inte siffrorna:P När man hittat rätt klädnypa tittar man på vilken färg man hade och sedan tittar man i den ringen och skriver den siffran som står i ringen på pappret och vi samlade in fem papper, alltså 20 kombinationer:)



Innan leken var det mat och då hade vi rast så vi tog en powernap innan ut och njutpasset och under powernapen smsade jag mamma så hon kom med festkläder till mig och hon kom precis när vi hade lekt färdigt för annars skulle jag dansat i jeans och T-shirt, inte så snyggt på disco:P



Efteråt skulle vi alla elever planera en gudstjänst och då hade min patrull hand om musiken och bönen:) Det fungerade fintfint med många beslut inom alla patruller:) Sedan fick vi några minuter på oss att fixa iordning oss inför festkvällen:D Alla tjejer blev alldeles till oss medan killarna bara stod och titta på;)



När alla var färdiga stod vi utanför matsalen och inväntade det hela och sedan öppnade två handledare dörren och hälsade oss välkomna och sedan stod vi och minglade lite:) Efter några minuter fick vi sätta oss vi våra bord i våra patruller och på vissa stolar fanns det uppgifter som man skulle göra och jag fick en och där stod det att jag skulle samla alla skedar och lägga de på mitt bord:P Jag gjorde detta och ska'utarna frågade och undrade vad jag gjorde men det fick man inte säga;D



Ledarna kom med en tävling och det var gissa introt på tio låtar, artister och samarbetspartner skulle vi skriva:) Sedan fick man en uppgift per patrull också och vår uppgift var att hitta på en låt:D Det var några som höll tal, deras uppgift:P Ledarna spelade upp en teater som after shave och galenskaperna har gjort som var grymt rolig:D De spelade också upp en film där de var utklädda och filmen hette "vad gör handledarna när de inte har några elever och hur de planerar ska'ut tillsammans" De bjöd verkligen på sig själva och vi höll på att skratta ihjäl oss:P Vi fick även reda på resultatet av tävlingarna, klädnypatävlingen och introtävlingen och vi vann introt och delade första plats på klädnypatävlingen:D Vi fick en purjolök som pris och alla tog ett bett av den, ni har ju redan sett mitt och Victors bett:P



Då var middagen klar och festen skulle börja:) Alla elever stod utanför kyrksalen och körde en lek som gick ut på att man skulle dansa lite:P När vi väl kom in stod danskurs på schemat så våra handledare som var syskon fick först visa hur vi skulle dansa och sedan var det tjej och kille som gällde:) Vi fick lära oss vals, bugg och schottis tror jag det heter:P Vi var tvungna att byta danspartner varje gång så det var trevligt att dansa med många:)



Efter kursen var det disco som gällde:D Det fanns en bänk i salen och om man satt på den betydde det att man ville bli uppbjuden och jag satt där en gång och blev uppbjuden:) Jag tror det var Axel men jag är inte säker men sen så frågade jag Victor och Niklas också så det blev många "icke tvångsdanser":P Det var det bästa discot jag någonsin varit med om och alla bjöd verkligen på sig själva, även handledarna också:D När det var slut la vi oss och sov som stockar:)

Kommentera här: