dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Camera obscura!

Hejsan!

Idag har jag bara haft fotografisk bild:D Jag slutade 20 över nio idag för lärarna är på Lurö med ettorna och det betyder att vi inte har några lektioner med de imorn och i övermorn:D På fotografisk bild jobbade vi med camera obscura:)



Det betyder att vi ska bygga en låda av kartong och ett lock till som sitter jättetajt, vi ska måla svart inuti lådan och sen göra ett litet hål så att lite ljus kommer inte och lådan kommer bli en gammaldags kamera som man hade förr i tiden:P



När jag hade slutat åkte jag, Maja, Emma, Vivian och Monica till Monica:) Vi käkade Ben & Jerry's och mat, köttbullar och pasta:) Vi såg på en film också som var jättebra fast jag har ju redan sett den förut:) Vi såg på Salt:D När jag kom hem åkte jag till musikskolan för att spela Cello:D Snart börjar orkestern igen:D Imorn har vi bara en föreläsning och sedan slutar vi, torsdag är jag ledig eller jobba med valfritt på valfri plats;P Ses någon dag!

Kommentarer:

1. Charlie Donnasslampa Felton @ FACEBOOK.:
Hejsan.

Man använde mest Camera Obscura för målningar.

T.E.X

Man ska måla en teckning.

Camera Oscura hjälper till teckningen.

Du kan kolla på filmen ''Flickan med örhängena'' för en kort sammanfattning ;D.

Om du vill motargumentera mot mig så kan du gärna söka upp mig. :3

Kommentera här: