dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Jag vill dit igen!

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Vid åttatiden på kvällen kom jag hem från västeråsfestivalen och rubriken är att den var grymt rolig! :D Jag vill bara dit igen. Jag skulle kunna bo sådär och göra det vi gjorde. Det var självklart inte bara jag som ville stanna kvar:D Man har lärt känna alla i orkestern och nästan alla i parad också nu och det är ju roligare då! :D Vi har gjort massa saker och det har varit väldigt varmt i alla fall de två första dagarna men idag så har det regnat lite men det var roligt ändå;P Bussresorna var grymt kul:D

I fredags åkte vi vid nio till Västerås och stannade för att sträcka på bena och gå på toa och kanske köpa något i en mack. Nästa stopp så åt vi på McDonald´s och åkte rutschkana;P Det gjorde vi alla i de olika åldrarna;D Det var lite skoj;P Sedan så åkte vi vidare till Köping. Innan vi skulle spela en utomhuskonsert så gick vi på stan och tittade i affärer. Jag och Ifa köpte glass istället för det var så himla varmt där. När det tillslut var dags för konsert så spelade parad först och vi satt bakom de och tjoade och applåderade medans parad inte lät så högt när vi spelade men det var några som var snälla nog att applåderade och tjoa;D

När vi kom fram till Västerås packade vi ut våra instrument och väskor till skolan vi bodde på. Vi fick en grön keps, vattenflaska som det står äkta kranvatten på och vi fick ett band som vi skulle ha på oss hela festivalen;P Sedan åkte vi till konserthuset och käkade och gick på stan, mysigt:P Den dagen lyssnade vi på västerås sonfonietta. Sedan gick vi hem till skolan och jag bar Rebecka två gånger då, till och med i uppförsbackar. Jag är stark och stolt! ;D





Nästa dag gick vi upp vid sju och duschade. Sedan åkte fem av oss buss och resten gick. Vi fick vänta jättelänge på bussen och alla andra hade redan ätit upp när vi ställde oss i matkön. Jag var vrålhungrig och alla andra retade oss för att de var mätta, lite taskigt tyckte jag;P Men när vi hade ätit gick vi på stan och köpte oss lite grejer. Jag köpte en tröja och ett par shorts. Det var för att det var så varmt och om det skulle vara varmt idag också vilket det inte var så skulle jag ha de. Jag letade rätt länge för att hita ett par shorts som jag inte bara använder på festivalen utan använder här hemma också;p

Den dagen spelade vi två konserter och en var i växhuset och den andra var i konstmuséet. Vi lyssnade även på parad som spelade ute utanför där vi spelade. Såklart fick de många applåder av oss och vi fick av de med;P Det var en stor parad ute i Västerås på lördagen och då tittade vi lite när de gick och spelade.



Efter det så gick några av oss till domkyrkan för att gå på workshopen orgel. Det var en kille som pratade lite om orgel och de visade oss hur man spelar men tyvärr vågade inte någon av oss spela för det var någon sm hade skrivit ett eget stycke och spelade upp den.

Sedan var det dags att äta och åka till skolan förr att göra sig i ordning oss till discot. Amra och Rebecka fick sminka mig och Amra fick även göra en inbakad fläta också:P Det var bara grabbarna grus som var från parad. Four boys only. Men det var roligt ändå:P Först var det de små som hade disco så då satte vi oss utanför och pratade och gick till skrapan för att åka glashiss som var 25 våningar hög. Hehe, vi sprang dit;D Vi lyssnade även på SM i olika instrument tror jag i  konserthuset;P Men när den var slut gick vi ock dansade på discot med de äldre. Det var väl några 20åringar som spårade ut med annars gick det bra. Vi var tvugna att åka 12bussen hem sen och sova. Den dagen var jätterolig! :D

Nästa dag så vaknade jag kvart över fem och räknade ut att jag bara sovit i fem timmar;P Jag och Rebecka skulle duscha halv sju men det fick vi inte för att man fick inte duscha tidigare än klockan sju och det visste inte vi. När klockan var åtta och alla gjort ordning sig så åkte vi buss till konserthuset. Sedan var vi på workshopen line dance och det var jätteroligt men lite svårt;D Efteråt fick vi lite fri tid och spelade kort. Sedan så försökte vi gå ut någonstans och spela ett världsrekord men jag vet inte om vi slog det. Det var lite kallt för det hade regnat.

Sedan spelade jag, Ifa och Elin kort. De andra började sjunga födelsedagssången för det var Ifas födelsedag idag. Jag var den första som sa grattis:D Jag tror hon tyckte det var lite pinsamt men om man är på en festival i Västerås så blir det så;D Jag skulle ge henne tio godisar men jjag vet inte hur många hon fick. Tappa räkningen;P Det var inte bara hon som fick godis utav mig;D Jag tror ärligt talat att jag bara åt hälften som fanns i påsen;P Vi lyssnade på arméns musikkår idag också.



Det var en jätterolig festival och jag vill dit igen nu med detsamma. Längtar till nästa år och nu måste jag sova så vi ses! :D

Kommentera här: