dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Laddat upp bilderna nu!

Hej igen!

Nu har jag laddat upp alla bilder och här kommer det lite text och bilder om hur jag har haft det i Sardinien. Om ni inte visste så ligger Sardinien i Italien, kan ju va bra att veta om man inte redan visste det;P

Förra lördagen så åkte vi hemifrån till Göteborg och Göteborg city flygplats. Flyget var lite försenat men vi kom i väg ändå. Pappa hade tur för en tandläkare som han känner skulle också åka till Sardinien så han pratade med den familjen;) Jag satt närmast planet på flyget och hade en sovande syster brevid mig, inte så kul men jag hade min mp3:P Lite kul att det står no step på flygvingen;D



Sen hyrde vi en bil och åkte till hotellet som heter Hotel Alma di Algehro.



När vi har lastat av alla väskor på hotellrummet gick vi ut och åt på restaurangen daps. Jag åt pizza och på den så var det vitlök, tomatsås och ost. Det skulle vara lite mer vitlök så hade jag varit nöjdare;P En konstig sak på hotellet var att det inte fanns något lås på toan och det tycker inte jag är så bra. När jag skulle ta kort på något så funkade inte kameran och då blev jag lite sur;)



När det var söndag så funkade kameran igen av någon konstig anledning;) Vi åt frukost och sedan bar det ut till stranden:D Där så fanns det många gubbar som stod i baren och sånt där. En av alla gubbar kom ut med kakor och bjöd på ,lite kul;P En gång när jag badade så såg jag en stor fisk som var jättenära mig, lite läskigt;)



När vi har varit på stranden en lång stund så åkte vi hem och duschade, jag har duschat först alla dagar för jag är så bra och inte sölar ner massa vatten i badrummet:D Det var en jättestor dusch, kranen om ni förstår det;P



När alla har duschat så gick vi ut till gamla staden och till torget och åt. Jag åt en stor köttbit med pommes:)



Sedan gick vi till ett litet kafé och köpte glass, det visade sig att det kaféet var en turistfälla så det blev ganska dyrt;) Jag tog en chokladglass:D



På måndagen så gick alla andra ut och gick på morgonen medans jag sov vidare:D Som vanligt åkte vi till stranden och solade och badade. Den dagen brände jag magen, otur;) På kvällen blev det en likadan pizza igen fast på en riktig pizzeria, pizzan var godare då:D Den kvällen tittade vi i affärer och då hittade jag min skolväska som jag ska ha på gymnasiet:D Hittar alltid en väska jag vill ha utomlands;)



Vi solade och badade på ett nytt strandställe på tisdagen. Efter att jag har läst och fick långtråkigt så lekte jag med kameran och tog lite onödiga kort;D Vi handlade denna dagen och jag var sugen på lite chips så det åt jag innan maten;) Sen gick vi ut och åt och restaurangen låg på något som låg vid havet:) Då åt jag en grillbit med stekta potatisar. Under tiden vi åt fick jag jätteont i magen som höll i sig två eller tre dagar, inte så roligt. Givetvis så såg vi semifinalsmatchen och Holland vann:D

På onsdagen åkte vi till samma strand och på den stranden så går det en gubbe som säljer kokosnöt och skriker ut det på italienska. Jag saknar den gubben för det lät så roligt "cocco bello  cocco fresco". Han sjöng också något men det vet jag inte vad det var;) Den dagen lyssnade jag på musik på stranden och jag hade fortfarande ont i magen. Den kvällen åt vi på La Pergola som var en turistfälla och då åt jag pasta med köttfärssås och den var god. Efteråt gick vi utom pappa och köpte glass fast jag ville egentligen inte ha så jag åt bara halva;P



Sedan var det torsdag och då fick man vakna väldigt tidigt för att vi skulle åka till Costa Smeralda och titta hur det var där och hur stranden var. Det tog ca två och en halvtimme dit så det var inte så jättekul att åka dit när man bara ville sola;) Stranden och havsvattnet var mycket bättre men botten var inte så bra. Det låg stenar som man bara halkade på en meter ut vid kanten. Jag tog på mig foppaskorna och badade i de för det var lättare att gå då. Men när man kom ut utanför alla stenar så blev det jättedjupt och jag kunde inte bottna;P

Den dagen brände jag baksida lår och på vaderna. Kan typ inte sitta ner utan att det bränner än;P På stranden fanns det en bar och där hade de världens godaste mat. Jag åt pasta med tomatsås:D Tomatsåsen bestod av tomater som hade kokats så att det blev en sås, jättegott! :D På kvällen åkte vi till Porto Rotondo och åt på ett litet kafé fyra små toast med potatischips:D Det var väldigt gott:D



Vi åkte till en ännu ny strand på fredagen och till lunch blev det en stor toast:D Det var varmast den dagen, 34 grader när vi satte oss i bilen vid femtiden. Jag köpte en jordgubbshandduk som jag har velat ha hela veckan:D



Sista kvällen åt vi på restaurangen Movida och då åt jag stekt biff med pommes fast jag orkade inte hela;P



Köpte godis i en rolig affär fast jättedyr och då ville mamma prova på en jordgubbe;)



På kvällen åkte vi lilla tåget som måste göras på varenda semester där det finns;P



Nästa dag som kom var denna dagen då vi åkte hem och min väska blev lite tyngre när vi åkte hem. Den vägde från 7,8 kilo till 10 kilo. Planet var försenad idag också;) Någon gång kanske det kommer en hel hög med kort som jag tog när jag hade långtråkigt;P

Jag tror jag har fått med det mesta så vi hörs!

Kommentarer:

1. Rebecka:
Guud va allt ser härligt ut!!!:D Vill oxå dit...:)



skönt att ha dej hemma igen becca:D



Kram

Kommentera här: