dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Ingesundsinfo och intervju!

Heeeeeeeeeeeeej!
 
I onsdags vaknade jag och mamma upp på ett hotell i Karlstad och jag gick upp tidigt för att duscha:) Sedan upptäckte jag att jag hade ett litet hål i mina leggings vid knät och eftersom jag skulle på Ingesunds infodag plus intervju så kändes det dumt att ha et hål som alla kunde se men mamma hade med sig ett litet sykit så hon lagade hålet:D Vi gick ner och käkade frukost och trodde att vi skulle trängas med alla kineser men de skulle redan åka iväg så det slapp vi:P Jag och mamma åkte hela en och trekvart innan jag skulle vara där för säkerhets skull och när vi väl hade kommit fram var vi 40 minuter tidiga så vi åkte in till Arvika och kollade läget:) Vi hittade tågstationen, busstationen och ICA så nu vet jag lite hur det ser ut om jag kommer in och ska åkte hem eller köpa mat:) Sen åkte vi till Ingesund igen lagom till samlingen, bara en halvtimme tidiga:P Jag och mamma kollade runt lite först innan jag gick in till matsalen helt själv och satte mig vidd ett bord:) Inom en kvart var jag omringad av andra som hade sökt också och vi hälsade på varandra och frågade vilken linje de hade sökt och han som satt bredvid mig hade också sökt Ensemble så det kändes bra att jag visste en till som hade sökt samma sak:)
 
 
 
 
Sedan fick vi lite info och nästan direkt skulle vi en trappa upp till Aulan där några lärare presenterade sig:) Jag satt bredvid han som jag satt med förut för att vara på den säkra sidan:P Sedan skulle vi helt plötsligt ställa tillbaka stolarna och bilda två ringar i salen för att sedan ha massageringar:P Lite udda att massera sådana man inte träffat förut men det var bara för att vi skulle slappna av och sedan gjorde vi röstuppvärming för vi skulle sjunga i en kör:) Det trodde jag inte så helt plötsligt stod vi i tre grupper, killar/män, suppleanter och altare och jag stod givetvis i alt-gruppen:) Läraren började sjunga med suppleanterna två rader som i stort sett var hela refrängen och sen blev det herrarnas tur och sist oss:) Sedan sjöng vi alla tillsammans och det kändes bra:) Efteråt skulle vi samlas i de olika linjerna vi sökt in till och vi skulle ner till källaren och när vi kom dit frågade jag en om detta var Ensemble eller om jag bara var helt förvirrad men det var rätt trodde hon och det var rätt:) Vi fick lite information om linjen och allt kändes så himla bra och ju mer jag satt där desto mer kändes det som den rätta skolan och den rätta linjen:D Vi skulle ha gruppintervju efter lunchen så jag hamnade i tvåan av tre och under tiden kunde man gå på rundvandring som eleverna hade:)
 
 
 
 
Men innan var det lunch och när vi kom dit så var vi ett gäng som tog ett bord ihop och käkade tillsammans, vi pratade lite och lärde känna varandra och de verkade jättetrevliga:) Sedan var det dags för intervjuerna och jag och några till gick på rundvandringen och skolan såg bra ut och det kändes bra alltihop:) Sedan kom intervjun och man blev ju lite smånervös först men sen gick det bra:) Hoppas att lärarna också tyckte att det gick bra för jag vill verkligen in där:) Sedan åkte jag och mamma hem igen men på vägen käkade vi på donken i Karlstad eller jag gjorde det:) Det bästa var att det var samma donken som på Trysil-resan med Prisma så härliga minnen blev det:D När vi kom hem åkte vi till  ICA direkt och träffade en gamla lärare fast jag hade henne inte men syrran hade och hon vet vem jag är för jag känner hennes barn väldigt väl men hon skulle hålla tummarna för mig så jag tackar och bugar för det:D Väl hemma så satte jag mig och chillade, tittade på film och käkade popcorn med fotbad:) Sedan satt jag vid datorn resten av kvällen och var allmänt sprallig och glad efter dagens händelser:) Tänk vilken bra dag och kväll/natt innan jag till slut var ganska trött och la mig i sängen för att sova:) Ha det gött!
 

Kommentera här: