dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Hurtiga jag!

Hejhej!

Idag har jag gjort ganska mycket men det är väl bra:P Det började med att jag gick upp halv åtta för att få en inbakad fläta av mamma eftersom jag skulle träna:P Sedan gick jag och la mig igen i några timmar tills kvart över nio då jag hade ungefär en halvtimme på mig till PT-träningen:) Det gick bra och jag var starkare än vanligt men jag har en ganska bra motivation nu och den som kom på den kommer hem imorn:) Efter träningen åkte jag direkt till ICA för att köpa de sista sim behövs till årets läger och sen kom jag hem och käkade frukost:) Nästan direkt efter spelade jag lite cello, läxan och lite mer låtar:P Sen började jag slipa på min fina stol som jag tog med hem igår från scouterna och sen började jag rita med blyerts hur jag ville att det skulle se ut med texten och fyrkanten:) Blev ganska nöjd men sen började jag måla de vita och det var knappt att texten syntes men jag rita dit det igen för lite såg man:P När jag precis var klar så hade jag en kvart på mig att göra ordning mig inför orkestern, byta kläder och käka och sånt så det blev två tunnbröd till "lunch" men sen kom jag till orkestern:) Då ville Sara prova att spela cello och det lät ganska bra faktiskt, bara lite falskt ibland:P Jag hade med mig min dator med inspelningarna från konserten med Lasse Dahlberg som vi skulle kolla på så jag riggade upp innan det började:) När alla hade kommit så spelade vi lite roliga låtar, sommarlåtar som det inte fanns några noter på så jag fick spela på gehör men det funkade:D
 
 
 
 
Sen kollade vi på alla inspelningarna och käka kakor och drack saft:D När jag skulle spela lektion efteråt så ringde Becka och frågade om jag ville vara med och spela nästa söndag med prismabandet och det vill jag ju:D Sen hade vi min lektion och det gick bra men jag ska spela nästa vecka också så det kommer bli min allra sista lektion med Ingrid:( Idag var min sista orkesterövning och Karro blev helt förtvivlad men jag lugnade ner henne genom att säga att jag kommer komma hem nästan varje fredag till Prisma och då blev hon glad:D Efter cellon så kom jag hem igen och då målade jag klart min stol och den blev ganska snygg faktiskt fast det ser ut som ett barn har målat den:P Sen hade jag en kvart till på mig att åka till Göta där jag skulle bli upphämtad eftersom vi skulle packa inför lägret:) Jag åkte med Bosse och vi tre sammanlagt som åkte bort till Filip och Erik där vi lastade på slanor på kärran:) Sedan åkte vi till Göta och garaget där vi lastade på allt annat och det tog en stund, typ 2,5 h i kylan:P Jag fick lite tur att åka tidigare för jag hade ju inte käkat någon lunch än så magen kurrade ganska mycket:) Det kommer bli ett jätteroligt läger, det känns så i alla fall:D När jag kom hem var jag jättekall och hungrig men efter att käkat lite mat så är jag nöjd:) Det har varit en bra dag, hunnit med massor och imorn smäller det:D Ha det gött!
 

Kommentera här: