dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Min första bröllopsfest!

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!
 
Igår var en jätterolig kväll:D Det var min första bröllopsfest, jag har varit på någon eller några innan men då var jag typ 4-5 år och satt mest i morfars knä så det räknas inte tycker jag:P Innan vi åkte dit gjorde jag ordning mig hemma:) Smink plus håret tog ungefär tre timmar:P Jag tog lite pauser ibland för jag blir så darrig på handen efter ett tag och då slutar det inte så bra:P Jag blev i alla fall nöjd och här har ni frisyren också:) Sen åkte jag till Lisen och taggade till innan vi sedan åkte till en annan scoutledare och skrev på ett kort och fixade presenten:) Sedan var klockan 19:30 och då var vi på plats hos Erik och Lisa som hade sin bröllopsfest:) Erik är ju Filips förälder så det är så det hänger ihop, man vet ju aldrig;) Erik är ju också scoutledare så det är därför jag är bjuden, tror jag i alla fall;) När vi kom dit träffade vi några fler ledare och då började vi sjunga scoutsången när vi fick komma in:P Sedan hälsade man på alla andra som var där och vi var en hel del ska jag säga:P Jag och Lisen satte oss med ungdomskillarna i soffan och sen blev det ett litet tal och därefter mat:) Tror det var planka, det var i alla fall buffé och allt var jättegott:)
 
 
 
Jag och Lisen satte oss med tjejerna i högstadiet och lärarna, rektorn, högstadielärare, förskolelärare och särskolelärare:P Sen satt två barn till en lärare där också men jag och Lisen fattade varken vad de vuxna sa eller vad högstadietjejerna sa så vi skiftade huvudet åt de två grupperna för vi satt mitt emellan dem:P Sen så gick vi och spelade kubb alla ungdomar, både tjejer och killar, syskon och inte syskon, ledare och scouter:P I alla fall körde vi tjejer mot killar och jag har ingen aning som vann faktiskt men jag fick ner de två första gångerna jag kastade och det var kolsvart:P Sen började de tända upp med mobilerna och då gick det inte längre:P Dags för tårta sedan och då hamnade jag i TV-rummet med några ungdomskillar:) Sedan gick vi upp på övervåningen och när vi hade varit där ett tag så hamnade alla ungdomar vid ett och samma bord och då spelade vi spel:D Det blev Vad ritar Picasso? :D VI var uppdelade i fyra lag med fyra i varje:) Jag hamnade med Ida, Paulina och Filippa men tyvärr tog vi inte förstaplatsen:/ Tror vi kom trea men vi hade roligt och det är väl huvudsaken:D Sedan är det en som ritar och den får ett halsband som är ett block och ska sedan rita upp och ner så de andra i laget ska gissa, ett väldigt roligt spel:D
 
 
 
När vi hade spelat ett bra tag så gick vi upp igen och precis efteråt sa Lisen att vi skulle åka hem och då var klockan ungefär tolv så vi hade varit där 4,5 timme:) Jag ville inte åka hem än men jag orkade inte gå hem eller fixa en annan skjuts så jag åkte hem då men de andra kanske åkte strax efter det, vem vet:) Den kvällen har varit en av de roligaste kvällarna på länge och jag är verkligen glad att jag är scoutledare:D Idag vaknade jag lite trött med smink på lakanet, inte på kuddarna utan på lakanet:P Jag har nu fått ett bevis på att jag sover under kuddarna istället för på kuddarna:P Käkade frukost och sen duschade jag bort alla flätor, lockar, hårsprej och smink:P Följde med mamma och handlade och nu sitter jag här:) Imorn är det höstlov och jag jobbar, känns jättekonstigt men eftersom många av de andra är lediga så får jag jobba längre och det betyder mer pengar:D Vi ses!
 

Kommentera här: