dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Förvirrande dag!

Heeeej!

Började med mikrobiologi och genetik, hade genomgång om kiwilaboration:) Vi gick igenom saker som är bra att kunna när man labbar, känns lite konstigt att vi inte gått igenom det förr:P Bättre sent än aldrig;) På miljöhistorian hade vi högläsning och då brukar det inte vara så att den som har läst ska välja vem som är den nästa så det blev lite konstigt;) Sen skulle vi delas in i olika grupper och jag var med Emma och Jenny, vi fick ungefär 40 minuter på oss att hitta lite fakta, orsaker och lösningar till ett miljöproblem som finns:) Detta skulle redovisas på samma lektion och så har det aldrig hänt någon annan gång att man bara fått knappt en timme på sig innan en redovisning:P
 
 
 
Sa ju igår att de hade gjort om hur man tar tallrikarna i matsalen och går först till salladen och sen maten:) Lika förvirrande idag i matsalen, träffade på en etta och den såg nog på mig att jag var förvirrad:P Dagen blir inte mindre förvirrad, på svenskan skulle vi helt plötsligt börja mingla om man kunde hitta någon eller några som har föräldrar med samma eller liknande yrken men jag hittade aldrig någon och det var ingen som hade det heller så jag kunde inte göra något:P Men när man gör sånt här brukar man hitta en "kompis":P Bara för att mamma har bytt jobb;P I alla fall så hade vi den där kiwilaborationen och jag var i den första gruppen så jag och Maja fick en liten håltimma innan matten:) Man brukar ju välja labbpartner själva men så var det icke:) Det gick ju bra med Husse och Sara också men det är bara att dagen har varit helknäpp:P På matten också, då hade vi igen genomgång fast vi brukar varje tisdag plus att det var repetition idag:P
 
 
 
Sen körde jag till orkestern och då var inte fiolläraren där för hon var i fjällen och hade skickat en hälsning till oss och ett kort:) Då säger celloläraren att vi ska ta ett kort på oss och skicka en hälsning tillbaka, har aldrig hänt någon gång tidigare under mina sju år i orkestern:P Vet ni vilken låt vi ska spela, Diggiloo Diggiley, vi brukar ju inte spela kända låtar utan typ bara folkmelodier från utlandet:P Sen fick jag Hey Soul Sister i läxa:) Ovanligt det också men jag tackar inte nej:) Vet ni var jag gör nu för tiden, jag tittar på Grey's Anatomy på datorn men utan text och det är också bara inte så Rebecca att göra så:P En sista sak som är jättebra är att Lisen har körkort idag:D Minns den dagen då vi var små och nu är vi stora med körkort och ska ta studenten i år:D Knepig och förvirrande dag, men nu ska jag sova och jag gillar inte knepiga dagar för man får ont i huvudet:P Jaja, dröm sött!

Kommentera här: