dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Prismas julfest 2013!

Hejsan!
 
Igår var jag på Prismas julfest för första gången och jag var lite nervös först men sen så gick det bort och hela kvällen var jätterolig:) Först åktejag dit och jag hade hoppats på att några som jag kände var där och det stämde så då pratade jag med dem:) Vi minglade lite först och alla betalad, sen fick vi gå in oh sätta oss vid borden:) Jag satt bland annat med Maja och Rebecka:) Innan vi började käka blev det luciaframträdanden av ett gäng killar från Prosma:P Sedan fick vi börja äta av alla olika pajer som fanns och det var jättegott:) Samtidigt som vi åt pågick ett litet drama som Maja var med i:) När vi ätit upp gick vi in till kyrksalen och där spelade prismas band några låtar och sen predrikade en från Skövde som var bra:)
 
 
 
Därefter började bandet spela fler låtar och alla fick vara med och sjunga:) Det blev dags för efterrätt sen och vi fick kladdkaka i formar med glass, all mat var jättegod:) Mitt glas blev lite julpyntat, jag märkte inte det förrän tio minuter efter:P Under tiden  vi åt efterrätten pågick några lekar som var jätteroliga och en lek där man skulle dra upp folk ur publiken, jag blev uppdragen då för jag hade B-körkort:P När programmet var slut så kunde man göra lite vad som helst och då var vi ett gäng som gick ner och spelade maffian och det var jätteroligt:) När klockan var kvart över ett så åkte vi som var kvar hem och jag skjutsade hem Maja, Sandra och hennes kille:) Jag kom hem vid halv två:) Som sagt var det en jätterolig kväll med ett härligt sällskap och på måndag är det scouternas julfest så jag hoppas det också kommer bli roligt, ha det gött!
 

Kommentera här: