dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Brandskyddsutbildning!

Hejsan svejsan!

Idag har jag fått släcka en liten brand:D Vi har haft stängningsdag på jobbet och då började vi med att sätta upp hyllor, krockar och skriva ut lite skyltar att sätta på lådorna med leksakerna i:) Det som var jobbigt var att bära vår soffa upp till Arkens leksakskök på andra våningen:P Vi var tvungna att vrida och vända på soffan hela tiden mellan alla dörrarna och sen uppför en trappa och sedan så kom vi inte in i sista dörren... Det slutade med att vi vände upp och ner på soffan, tog bort dörren, stängde trappgrinden och sen kunde vi vrida och vända på soffan igen medan vi gick in genom dörren:P
 
 
 
Det gick men lite slit blev det men till lunch blev det pizza från gatuköket:D Sedan drog vi till brandstationen och då fick vi prova att släcka med både pulversläckare och kolsyresläckare:D Jag fick släcka tre gånger och dra ut två sprintar:P Vi släckte en sån brand som är på bilden, det är inte vi för vi var bara fröknar plus några till:) Känner att jag har lite mer koll på läget om det börjar brinna nu och jag har kommit på att jag borde ha en brandvarnare i mitt rum men jag får tjata på mamma och pappa lite så hoppas jag att en dyker upp:) Här hemma har det inte hänt så mycket, laddat ner massa appar på min nya Windows 8-dator:D Ha det gött så se vi!
 

Kommentera här: