dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Hopp för livet!

Hejsan!
 
Efter samtalet på morgonen gjorde vi en uppgift som gick ut på att man fick en hemlig kompis som man skulle göra något snällt till:) Jag säger inte vem jag fick, mohahhaha:P Maja fick i alla fall min fick jag reda på så det var därför hon var så snäll:P Hon är snäll mot alla och det är jag också så det var svårt att göra något extra snällt och man skulle göra snälla saker så att ingen skulle lista ut det så svårt var det:P Idag var dagsprogrammet att vi skulle gå på en vandring runt i lägerområdet och svara på frågor:P Vi fick en berättelse och i berättelsen fanns det frågor med olika svarsalternativ:) Svaret på frågorna bestämde vart man skulle gå och då fick man en karta som hjälp:) Vid olika kök fanns olika lappar uppklistrade och då stod man där:) Vi gick förbi massor med läger och då träffade vi 92:an igen och han gjorde så min muskelknut kom bort så då hade jag inte ont i ryggen igen:D Efter att vi gått runt där ett tag var det dags för lunch:)
 
 
 
 
Sedan tvingade de mindre scouterna mig att följa med till 92:an och 00:an för att fråga om vi kunde fika och det kunde vi sa han:P Då gick vi tillbaka till oss och började baka chokladbollar som vi sedan kom med till killarnas läger och vi pratade allihopa:P Mest 92:an och småtjejerna för 00:an var lite blyg så både jag och 92:an hjälpte dem lite:P När vi kom tillbaka skulle vi laga mat för denna kväll hade vi buffé i vår by och det kallades för Börtabuffé:D Det var jätteroligt och jättegott:D Lite besökare från vår ort kom och det var en från Stockholm som kom till oss och frågade om vi ville vara med på film och göra en grattisfilm till ett nygift par:P Så alla i vår by var med, ca 200 personer:P Det blev ringdans efteråt, den sista med alla i vår by och det var jätteroligt:D Sedan gick vi till Abra och då hade de en lägereld och sedan sjöng vi massor med sånger och stod och pratade:D
 
 
 
 
Det var jättemysigt och jag saknar verkligen den tiden med Abra och alla tjejerna i min patrull:) Vi sjöng bland annat You med stämmor:D Jag och Linn tog en från Abras mobil och tog massor med kort:P Undra om han har sparat dem eller raderat dem:P Sedan så var klockan mycket och det var dags för mörkerspårning för oss:) Då hade vi givetvis kramkalas och då sa jag till han som spelade gitarr och jag typ gillar gitarrkillar för jag brukar ju göra det:P Upptäckte även att en annan också spelade gitarr och sa samma sak till han och han spelade en melodi för mig:P Sedan sa alla i Abra lycka till för de hade varit på mörkerspårning dagen innan så de visste redan vad vi skulle göra:P Dags för mörkerspårning och vi gick till ett av de stora tälten för att skriva in oss och de förklarade vad vi skulle vara med om och de visade en film om en professor som blivit galen pga hennes forskning för hon var försöksperson och vårt uppdrag var att rädda henne nu:)
 
 
 
 
Vi gick till skogen, en bra bit utan ficklampor för då kom massor med personer som fått "viruset" till oss för de drar sig till ljuset:P Vi var med om att göra massor med saker för att försöka samla ingredienser så professorn kunde bli frisk:) Jag fick ta hand om en tjej i patrullen som blev så rädd att hon nästan började gråta:/ Jag stod och höll om henne ett tag och vi hoppade över uppgifterna men vi stod bredvid och kollade på:) Jag fick till och med gå på toa tillsammans med henne inne på en bajamaja:P Det var lite roligt för den stod i en backe så när man gick in så skakade bajamajan men då har man gått på en bajamaja ihop med någon så jag gjorde detta både för att hjälpa henne och lite på skämt:P Bara hon känner sig trygg så går det ju bra och efter en stund fick en äldre scoutledare följa med henne till startpunkten där man hela tiden kom till för att få reda på ledtrådar:)
 
 
 
 
Min kollega är mer erfaren och frågade mig om jag ville sitta med henne men jag ville ju verkligen vara med på mörkerspårningen och inte missa något så han var snäll att hoppa över spårningen:) Han ville givetvis också vara med för att kolla upplägget och så men de var två äldre scoutledare som var med och det var ju tur för annars hade nog alla blivit livrädda och jag och Lisen skulle nog inte riktigt kontrollera alla i mörkret:) Jag kände mig som en zombie hela den natten för det var ju på natten och man får ju inte så mycket sömn på ett läger så en uppgift var att vi såg en klättervägg på ungefär två meter:P Där nere stod en person som skrek att vi var tvungna att skynda oss uppför den här och jag gjorde som de sa men jag levde i min egna lilla värld då:P Gustav var först upp och drog sig uppför den för han var så stark tydligen och sedan var det vi tjejer och då hjälpte Filip och Tanjo oss och tryckte upp fötterna och Gustav drog upp oss men de andra tjejerna försökte ju gå upp själva men jag var inte på topp:P
 
 
 
 
Jag ställde fötterna på Filips och Tanjos händer och de höjde upp mig men sen så ville inte fötterna göra som jag så jag kom upp till Gustavs arm och han drog upp mig till kanten och där hängde jag:P Det kändes som en evighet men jag försökte verkligen få upp högerfoten över kanten också så att jag kom upp och det gick men jag var verkligen en zombie som levde i en annan värld:P Det gick bra för oss och som sagt var jag jättetrött och fattade inte mycket av det jag gjorde:P När allt var slut kunde man krama alla personer som hade fått "viruset" och stod och skrämde oss under tiden vi gjorde alla uppgifter:P Jag var så trött att jag inte hann bli rädd när det var någon som skrämde mig så jag fick vara den modiga:P Det var jätteroligt och vi kom hem klockan fyra på natten och la oss genast i sovsäckarna:) Lång dag!
 

Kommentera här: