dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Spårarhajk dag ett!

Tjennixen!
 
Har varit på hajk med de minsta igår och idag:) Först samlades vi vid halv tre på eftermiddagen och gick till skogen:) Där lekte vi några lekar och grillade korv:) Efter ett tag åkte jag, Lisen och hennes mamma och handlade kvällsmat och det blev tacos som vi ska göra:) Men innan vi började med maten spelade vi lite spela med barnen:) Lisen tyckte det var roligt att köra Stockholm med mig, haha och Filip tyckte det var roligare om vi slänger ner mig på golvet också, haha:P Så kan det gå och sedan började vi ledare med maten:) Då fick jag en till överraskning och det var två blöta händer i ansiktet av Filip, han är väldig påhittig:P
 
 
När vi alla hade käkat tacos, dukat av och diskat så körde jag, Lisen och Filip en lek med barnen, hela havets stormar:) Då skulle det ju givetvis fuskas bland ledarna, jag förlorade för en viss person skulle hålla fast mig när han redan hade förlorat så jag vann inte:P Skrämma mig har också varit roligt, säkert minst fem gånger:P Efter en stund hade vi en frisörsalong, Filip hade med sig vax och ställde upp barnens hår så det stod upp spikrakt:P Lite mer spel blev det och sen skulle barnen sova:) Innan de somnade så sa de till Filip att de visste vilka två tjejer han gillade och att de var mig och Lisen, haha, för att han hela tiden höll på att retas:P Haha, han fick sin hämd:P Efter att de somnat så spelar vi ledare kort, de andra ledarna hade börjat på Gin Rummy tidigare på dagen men sen så hoppade jag in för en annan när vi spelade de sista omgångarna så jag gick ut två gånger i alla fall:D
 
 
Vi spelade Med andra ord också innan vi gick och la oss:) Det blev ungdomar mot "gamlingar" och såklart vann jag, Lisen och Filip:D Vid tolv kände vi att vi också skulle lägga oss så de äldre gick ner till barnen och vi unga sov där uppe i vardagsrummet:) Lisen tog ena änden av soffan och Filip den andra och lilla jag sov på golvet vid soffan med min luftmadrass:P Vet ni vad som hände på natten:/ Det var några som kastade in en stor sten genom fönstret i det rummet under mig och rummet bredvid barnen:/ Lisen och hennes mamma märkte att något hände men vi andra sov som en stock:P Lisen hade tydligen ropat på mig och Filip men vi sov:P Tur att det var det rummet som ingen sov i men väldigt läskigt att det hände:/

Kommentera här: