dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Julbak med julmusik och tomteluvor!

Heej!

Igår efter skolan åkte jag, Vivian, Monica hem till Maja och började baka julbakelser:) Vi började med degen till lussebullarna:) Eftersom degen skulle jäsa så gjorde vi knäcken så länge:) Jag brände mig på den varma knäcken:( Vi stod tre stycken och hällde i knäck i formar och vi stod nog lite för nära och för många så Majas sked råkade stöta till min hand så jag brände mig men sånt kan hända och jag var lika glad hela kvällen ändå:P



När knäcken var färdig så började vi baka lussebullar och det gick inte lika bra eftersom vi råkade bränna några i ugnen och vi jäste bullarna för mycket:P När man har bakat färdigt lussebullar så ska de jäsa innan man gräddar dem och då åt vi pizza eftersom vi inte orkade vänta och då glömde vi av lussebullarna:P De blev jättegoda ändå! :D



Efter pizzan gjorde vi ischoklad och den var enkel att göra så inga problem med den:P Innan jag åkte hem hann vi baka pepparkakor och ett pepparkakshus:) Vi började med pepparkakshuset först eftersom vi skulle göra egna väggar och tak osv. När delarna gräddades började vi göra figurer istället och kola:) När pepparkakshus-delarna var klara satte vi ihop det och mitt i hopsättningen var jag tvungen att åka hem:( Det var en jätterolig dag med massa godsaker:) Vi hörs senare!

Kommentera här: