dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Hösthajk 2015!

Hejsan!
 
I lördags var jag uppe tidigt för att dra ut på hajk med ett tiotal glada scouter:) Först skramlade vi pengar, 2 207 kr till världens barn:) En bikehajk blev det, cyklade till ett annat förbunds scoutstuga som ligger i Västeräng en bit från byn:) Lite småstationer på vägen, stackars barn som inte har någon energi kvar men efter lite fika går det alltid att cykla lite mer:) Annars skjuter vi ledare på så att cykeln rullar i alla fall om det blir kris:)
 
 
 
Eftersom jag käkar annat nuförtiden så fick jag laga på stormkök och Bosse var snäll och täljde mig en alldeles egen stekspade till mig:) Vidare till stugan och där lekte vi lite innan det var dags för käk igen:) Satte upp tältet och jag fick sova bredvid en rolig liten tjej:) Innan det satt vi vid elden, berättade historier allt från Bellman till norgehistorier tills det var läggdags:) Vi började göra ordning oss redan vid åtta, det brukar ju alltid ta en stund att få alla tysta;) En kall natt, i alla fall för mig eftersom jag frös som bare den om fötterna tills jag la min fleecetröja runt fötterna:) Vi ses!
 

Kommentera här: