dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Mormors resturang!

Heeeeeeeej!
 
Idag åkte jag till mormor och morfar och chillade hela förmiddagen plus att få en god lunch:) Först visade jag dem på google maps och street veiw hur det ser ut i Brisbane, min skola och staden så att de inte är allt för oroliga;) Vidare att hjälpa mormor med datorn och sen gick jag ner för att kolla på mammas och pappas bröllopsvideo och mormor skriker hysteriskt att hon också ville vara med:P Sen satt vi alla tre bänkade, morfar också, framför VHS-maskinen och kollade när pappa dansade jättefult och alla roliga tal som de höll i:D I början av filmer frågar morfar vem det är som håller i talet varpå jag och mormor brister ut i skratt och jag säger men det är ju mormor och du! Haha, morfar kände inte igen sig själv på filmen:P Käkade lite fiskgratäng och sedan cyklade jag hem igen till det nystädade huset:)
 
 
 
Skulle egentligen packa men blev sittandes en stund med ett pianospel en stund och senare framför Pippi Långstrump:P Visste ni att tjuvarna och tant Prusseluskan är tyskar och pratar tyska i filmerna, de har sedan dubbat så att det blir svenska röster och man kan se ganska tydligt att det är så:P En sak till är att Tommy och Annikas mamma pratar låtsasskånska eftersom Tommy pratar skånska;) En rolig fakta som man blir lite chockad över men inte blir förvånad över att det faktiskt var så... Konstig mening jag skrev, hoppas man fattar:P I alla fall så är det lite roligt att titta på Pippi igen skratta lite åt saker man inte fattade när man var liten som Pippi gjorde;) Tror jag ska försöka packa imorn och tänka hur jag ska göra med mitt öppet hus men det löser sig nog och packa måste jag verkligen göra eftersom jag knappt är hemma nästa vecka:P Här är man ute och far ända in i slutet tills man faktiskt ska ut och fara:P Jag är tydligen på skämthumör idag eller något men jaja, slut på det roliga och dags för att säga hejdå till er folk som läser;) Dröm sött!

Kommentera här: