dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Jagad av Sixten 2015!

Hejhej!

Blev nyss jagad av Sixten, huskatten här på Ingesund... Denna gången gick jag återigen från Västgården och skulle till Östgården, jag var bara tre meter ifrån dörren denna gången och när jag upptäcker Sixten springer han i full fart mot mig... Jag tänker då att jag bara ska stå still och vänta tills han tröttnat men NEJNEJ! Han började visa att han ville gosa, låg på rygg i snön osv men sen fick jag panik då jag tog ett steg framåt och han studsade upp och gick mot mig igen så jag tog fram mobilen... Sixten började gå mot mitt ben och rörde mig så jag hoppade till och tror nog jag gav ifrån mig ett litet skrik fast inte så högt men jag sa hela tiden till Sixten nej nej nej nej, jag vill inte idag, jag vill inte så snälla gå... Han gick sin väg när jag precis ringt för jag hade väl annat för mig då tyckte Sixten så jag smet snabbt förbi och gick in till mig:) Så rädd är jag men jag ringde inte förrän efter fem minuter så jag klarade nästan hela situationen förutom just i slutet...
 
 


 
Jaja men sen så har jag haft kör, sjöng massa muminlåtar med klassen:) Lunchkonsert med musikhögskolan då de startar sina turnéer med bara jazzlåtar:P Jag gick även på den på kvällen och då var det bara MH och M60-folk förutom jag och Josef:) Om jag ska vara helt ärlig så ville jag bara gå därifrån men jag trodde massa annat folk skulle dit fast de var dem inte... I alla fall så gick jag direkt till Västgården efteråt och där hittade jag Pia, Ingrid, Filippa, Bobo, Spång och Petter och vi tittade först på Farmen och sen på Idrottsgalan:) Fast alla tittade inte på hela, jag var den som droppade av näst sist då Spång var allra sist:) En lite seg dag idag och lite skrämmande i slutet nu med katten;) Nästa gång får jag inte ringa någon utan förhoppningsvis klara mig ändå:) Får låtsasringa till någon så kanske Sixten försvinner:) God natt och dröm sött!
 

Kommentera här: