dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Hörselundersökning 2015!

Hejhej!
 
I torsdags skulle jag egentligen skypa med sånggruppen men om man har en oteknisk person i sånggruppen så får man räkna med att det inte blir som man tänkt sig i alla lägen... Men de ska sjunga samma låtar nästa vecka också så jag missade nog inget speciellt:) Låg i soffan i tre timmar medan jag tittade på mamma och syrran medan de städade och annat skojigt:P De fick även lyssna på min musiklyssningslista och den lät bra sa dem:) Sen satte jag på muminlistan och sjöng med och de bara skakade på huvudet och ville att jag skulle stänga av:P Vid halv tolv gick vi iväg till en restaurang där pappa väntade på oss, vi käkade och sen började jag, mamma och pappa gå till Sophiahemmet:) Där väntade vi en stund medan audiologen käkade mat men när de var klara så skulle jag göra två hörseltest:) Innan följde hon med mig till doktorn där hon fick "dammsuga" bort allt vax;) Hörseltest nummer ett med fem olika delar:) Fick lyssna efter olika pip, både utan och med brus som störningsmoment:) Sen fick jag upprepa ord som jag hörde av en gubbe:P Han sa "Nu hör du båt" och då skulle jag säga Båt:) Massa gammaldagsa ord också så jag fick gissa vad jag skulle säga ibland;)
 
 
 
Alla tester tog drygt en timme och då satt jag instängd i ett ljudisolerat rum med massa vita väggar och ett stort fönster så att audiologen kunde se mig, jag kunde se henne också:) Hon var väldigt bra och efter testen fick jag gå till doktorn igen:) Hon förklarade testet och sen pratade vi om att förhoppningsvis ska jag opereras på vänster öra:) Jag har ett hål i trumhinnan så om vi täpper igen det kommer jag höra bättre igen:) Testet visade att min inre hörsel är utmärkt men min dåliga hörsel påverkades av att mellan och ytterörat inte är som det ska... Vidare till audiologen igen och hon förklarade testet igen fast mycket noggrannare och bättre så att vi verkligen förstod:) Hon sa till slut att jag har fått kämpa jättemycket genom mina år och om någon vaknade med min hörsel en dag skulle den personen att bli jättechockad och började säga va hela tiden och att man inte hör något... Så hade det alltså varit för mig ett bra tag men nu ska det bli en ändring och hon sa även att hälften av min energi går åt till att försöka höra och lyssna och när jag inte orkar eller har för mycket i huvudet så försvinner jag i min egen lilla bubbla pga hörseln... Låter inte så roligt, det är inte så roligt men jag vet ju inget annat så jag är glad att jag äntligen vet hur det står till:) Vi hörs!
 

Kommentarer:

1. Julia:
Fin blogg

Kommentera här: