dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Trysil 15 dag sex!

Hejsan!
 
I torsdags var det en mycket härlig dag i backen med solsken hela tiden:D Sista dagen i backen och på förmiddagen åkte jag med offpistgänget i Högegga har jag för mig och efter lunch var det full fart:) Vi alla gick till närmsta backen och ställde oss för att klacka med Bankeryd som ligger i Småland för de har nu en av oss som ledare:) Han var lite rädd, visste att han skulle förlora så det tog en halvtimme att få hit Zacke men han dök upp i sin dagens vurpadräkt:P Sen hade vi klackfajt mot Bankeryd och vem vann, jo vi:D Hade en skidtävling också, tre race och vi vann två av dem:D Mycket stolt över vår by vill jag säga:D Vi har vunnit klackfajten varje år men inte både klackfajt och skidtävling så vi är mycket stolta:D Åkte lite fler åk, sjöng rövarsången i liften med de bästa och sen åkte vi till bussen en sista gång:)
 
 
 
Eftersom Becka och Stina inte kom ihåg att ta med skorna pga att de hyrde pjäxor och skidor i Trysil så var Maja och Ida tvungna att bära dem till bussen... Jag fick äran att bära Majas skidor och stavar till bussen och det slutade med att jag gick över vägen utan att repa skidorna bärandes på extra skidor:P Jag såg nog ganska rolig ut när jag klampade runt som en storfotad ufo;) Jag fick med mig alla skidor, stavar, ryggan och mig själv så jag är nöjd:D Sov som vanligt nästan hela vägen till stugan och sen blev det snabbt en dusch plus mat i mängder:) Två av middagarna käkade jag även upp Emils rester för man fick absolut inte slänga någon mat och jag är alltid hjälpsam:D Efter andakten blev det film, Yes man som jag sett förut och jag fick en mycket bra plats:) Dock inte så skönt att luta sig med armbågarna en hel film men det fick duga:) Packade efteråt och sen sov jag för sista gången i den våningssängen:) Hörs!
 

Kommentera här: