dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Hur kan både rutan och bilen vara hel?!

Hellojsan!
 
I tisdags gjorde jag inte så mycket, satt hemma och när mamma kom hjälpte jag henne med datorn:) Grejade lite med allt möjligt och sen la jag mig tidigt:) Jobb den natten och då hände en roligt sak;) När jag kom så såg ja att det var massa olika konstiga små tidningar utöver vad jag brukar ha och alla därinne tänkte oh nej inte så mycket... Min chef så att jag kunde ringa om hon skulle hjälpa till i slutet eftersom jag hade så mycket:) Sen så kom man iväg lite småstressad och man glömmer ju bort att man har de där utöver så då är det bara att åka tillbaka om man glömt en tidning... Jag ställde bilen på Göta och letade febrilt efter rätt postfack men efter tre minuter så bara nehe, då får jag väl åka vidare då! När jag kom ut så såg jag att bilen inte var där, tittade bort och ser den rulla och då tänker man att vem är det som har tagit bilen? Men den tanken ändrade jag snabbt om och bara kutade mot den i hopp om att hinna stoppa den på något sett men om man ställer bilen på högsta topp i GTE:s brantaste backe i tätorten då hinner man aldrig ikapp den:P
 
 
 
Så jag kutar och sen så stannar jag till när jag ser att bilen är på väg in till en parkering och studsar över en trottoarkant vidare mot nästa en bit bort och eftersom det gick ganska bra så springer jag igen, sen så är det nästa trottoarkant mot en lyktstolpe men då rullade bilen förbi den med bara några centimeter och vidare till en tredje trottoarkant och då tänker jag men det är ju lugnt nu... Men nej, då kommer nog det värsta, bilen är på ävg in i ett hyreshus mellan två träd, ett tegelhus och bilen träffar nästa den enda dörren mitt i prick och sen studsar den tillbaka över en trottoarkant och jag lyckades komma ikapp och dra i handbromsen... Helt i chock går jag fram till bilen och ser att den är hel, inga bucklor och inget konstigt på bilen:) Vidare till hyreshuset och dörren, ser att rutan är helt hel men hoppat ur sin ram och då kan jag andas ut och tänka att detta inte kommer kosta mig något:) Ringer chefen som kommer inom ett par minuter och vi ringer till någon som ska säga till att rutan hoppat ur men står inne i byggnaden och sen får jag åka vidare:) Snacka om vilken natt jag hade där, pappa bara säger att han inte fattar hur jag kan ha sådan tur hela tiden men jag är nog fortfarande halvt i chock:P Jaja, vi hörs!
 

Kommentera här: