dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Spontanåka till ICA utan någon form av klocka...!

Hellojsan!
 
I torsdags hade jag sovmorgon och efter fikat var det dags för sång nere i källaren:) Vi sjöng med de nya PA-systemet:) Det slutade med att vi kompade varandra också och denna vecka var Kalle borta så det var bara jag, Petter och Jonah denna gång:) Efter lunchen hade vi Prick och då var det ensembleledning:) Först körde Jonah och då spelade jag bas, sen Petters tur och då fick jag trummorna:) Det slutade med att han fick stå framför mig och vifta hur jag skulle göra för jag fattade inget;) Sen var det min tur och då visste jag inte hur det skulle gå till för de låtar man kunde välja mellan kunde jag knappt... Tog should I stay or should I go men det var svårt att hitta på trumkomp, basgångar och gitarrgrejs så Petter som spelade bas frågade Fredrik om han kunde få spela som det är i låten för jag kunde inte det och det fick han:) Jag visade Jonah vanligt trumkomp men han la till lite grejer i alla fall och Fredrik som skulle agera som om han inte kunde något var ändå snäll och hittade på något eget så det enda jag gjorde var typ att räkna in och avsluta det hela... Nästa gång ska vi göra samma sak men då får vi välja låt helt själva, även egna låtar så det funderar jag på att göra:)
 
 
 
Chillade lite fram till maten och efteråt så satt jag, Pia och Ingrid kvar ett bra tag och då ville de höra min nya låt så vi gick ner till källaren:) De satte på spotlighten och satte på micken så där fick jag stå i "rampljuset" och framföra min låt för första gången;) Det gick bra, lite nervöst men sen kom massa studionissar så jag fick typ pausa hela tiden;) Efteråt sprang jag till bussen som skulle till ICA:) Eftersom min telefon var på lagning fick jag ha en gammal istället och startknappen så man kommer ju inte in på den om man inte får ett sms eller något sånt:) Alltså när jag kom till ICA så visste jag inte tiden så jag kom att det brukar stå på kvittot när man har handlat och då var det 20 minuter kvar så jag hade ganska god tid kvar tills bussen gick:) Frågade Ingrid och Pia om de ville ha kladdkakesmet så jag gjorde det och satt i Västgården hela kvällen lång:) Fick dock en sockerkick så runt elva tolv gjorde jag bakåtkullerbyttor i sofforna medan Petter och Jonah spelade gitarr:P Hej svejs!
 

Kommentera här: