dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Tillsammanshelgen 2014!

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Nu är jag hemma igen:D Jag åkte i fredags vid två till Sundsvik och då åkte jag först buss till Arvika från skolan:) Felicia skulle med samma buss så vi åkte ihop:) Hon skulle även med på tåget till Kil, även Broberg, Carl och Boel fast de två sista skulle med några timmar till på det tåget:P I Kil tog Broberg ett annat tåg men jag och Felicia fortsatte mot GBG bara att jag gick av i Öxnered istället för att sedan ta ytterligare ett tåg till Uddevalla:) Sen hade jag en timme på mig att ta mig till busstation, gå på toa och hitta något att äta för jag var vrålhungrig:) Började vandra på busstationen och på vägen hittade jag donken så tog en cheeseburgare och åt upp den snabbt så att jag skulle hinna gå in på Åhléns för att köpa lite bra saker:) Ett par långa träningsbrallor om man nu behövde ett par såna:P Det blev även en nagelklippare och nagellack:) Gick vidare till busstationen och där tog jag en buss som skulle ut till Sundsviksgården men då hittade jag inte riktigt från busshållplatsen men till slut hittade jag:D Då fick jag ett trebäddsrum och bestämde att jag skulle sova med Becka och Karro:D Det blev ett ungdomshus så jag är nöjd och sen kom Ellen och maten var klar så vi käkade ihop och var med varandra resten av kvällen:) Samling inför helgen efter maten och sen gick jag och la mig ganska fort för jag var görtrött:) Skrev en lapp till Ros att jag ställde klockan på åtta och somnade innan de hann komma för de var med på Prisma innan:)
 
 
 
 
Vaknade sedan upp vid åtta och då sa jag hej till Karro och Becka som jag hade hört lite av när de kom men jag orkade inte säga något då:P I alla fall så var vi vid frukosten vid halv nio och efteråt hade vi gemensam aktivitet och då lekte vi bingo och sen fick vi sitta i grupper och diskutera olika saker:) Efter fikat hade vi fler aktiviteter och vi fick sätta oss i andra grupper och få ritningar på området kring Göta och bestämma vad vi ville ändra på och sånt:) Det var spännande för det finns lite saker man vill ändra på när det gäller trädgården och jag hoppas att styrelsen kommer fram till något bra:) Sen var det lunch och efteråt fria aktiviteter och då satt vi ungdomar och bestämde hur dagens kväll såg ut och sen kom Oskar och Isak till lägret:) Vi ungdomar fick i uppdrag att skala och skära äpplen till en äpplepaj och det tog en stund men efteråt var det fika, samling för att gå igenom alla ritningar och sen var det dags att betala för lägret:) Då var jag ungdom:D Yey, trots att jag är 20 men det känns bra att betala 300 spänn mindre än de vuxna:D Kvällsmat på den och sen började vi vår kväll med en liten cup för de andra på lägret och vi som höll i det var jag, Becka, Karro, Ellen, Eve, Erik och Eves mamma:) Jag höll i en station som gick ut på att de fick 16 bokstäver och de skulle komma på det "rätta ordet" samtidigt som de säger massa andra småord som jag skulle skriva upp för de får poäng på det:) Om de gissar det rätta ordet så får de pluspoäng och jag var i "stinkrummet" och det var jag inte så nöjd över men det gick bra i alla fall och roligt var det:D Sen räknade vi ihop resultatet och två vann så vi fick komma på en utslagstävling och då fick vi ett vinnarlag:)
 
 
 
 
Under dagen så var det alltid några som pysslade och gjorde armband så syrrans gamla lärare Kaliopi gjorde ett till mig för jag orkade inte:P På kvällen satt jag, Ellen, Karro, Becka, Isak och Oskar och tjötade i sofforna:) Vi spelade kort, åt godis och lyssnade på mina ensembleuppspelningar:D Efter många skrattanfall så gick vi alla och sov i huset och då hade de andra roligt som släckte lampan när jag var på toa men Oskar var snäll och tände ganska fort:) Imorse så gjorde vi inte så jättemycket, städade och gick en lite promenad och sen var det lunch:) Fick nästan slänga i mig maten för att sedan få skjuts av Ros till Uddevalla där jag åkte tåg till Öxnered, tog till Kil och där träffade jag Hanna och Emil:) Sen så vidare till Arvika och där träffade vi Jenny också och vi hade en halvtimme på oss innan bussen gick så jag och Hanna smet in på ICA:) Sen kom en taxi som körde oss till skolan och för mig kostade det bara 17 kr:D Gick direkt till rummet, packade upp och duschade;) Sen har jag ätit lite och varit sjuk så min vitlökskur blev det och har snart druckit en liter mjölk men snart är det te som gäller:D Ha det gött så ses vi!
 

Kommentera här: