dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Hajk, gå fyra kilometer för mycket med 10 kg packning på ryggen i uppförsbackar!

Tjennixen!
 
I lördags var det dags för hajk och jag hade ju inte sovit så mycket varken natten innan eller på vardagarna men jag steg i alla fall upp, åkte till garaget för att packa patrullkistor och mat:) Det första Gustav sa till mig var att jag såg väldigt trött ut:P Efter allt bärande så hade vi en liten kafferast (drack te) och sedan åkte jag och Sussi för att hämta Filip innan vi kom till stället där vi skulle samlas med alla scouter:) När vi kom fram upptäckte jag att bara tre tjejer från tjejgruppen kom så vi var lite få men jaja, vad kan göra:) Vi skulle vandra en längre sträcka med all vår packning (min vägde 10kg) och det roliga var ju att vi gick 4km för mycket:P Vi visste vart vi skulle gå men vi var lite osäkra på hur det stället skulle se ut så när vi kom dit fortsatte vi att vandra för det kändes som en kort sträcka vi gått innan men tur att vi upptäckte att vi gått "fel":P När vi kom fram till "rätt" ställe så blev vi lite arga för vi hade alltså gått en U-sväng på 4km i uppförsbackar när vi istället kunde legat på kullen och solat medan vi väntade på de andra mindre scouterna:P Jaja, vi fick i alla fall en väldigt god nattsömn och träningsvärk så jag klagar inte:P
 
 
 
Vi hade i alla fall väldigt roligt, dock vi de tjejerna ur mig vem som skrev en sak på de där Trysillapparna, vem jag tror skrev det och vi träffas ju på Prisma i stort sett varje fredag så det kan hända att det blir väldigt pinsamt när de tjejerna vet men vi får väl se! När vi kom fram till lägergården och vindskyddet spelade vi spel och sedan lagade vi mat vid elden:) Under tiden vi lagade maten fick vi skjuts till parkeringen där bilarna stod några kilometer bort så att vi kunde ställa dem på lägergården igen och det var tur:) Efter maten var det ganska lugnt men framåt kvällen var det lägerbål och sedan gick vi till vindskyddet:) Filip, Gustav och några killscouter sov i vindskyddet mittemot oss så vi grillade korv och bröd och hade det trevligt:) Sedan la vi oss i vindskyddet och på kvällen kom en till tjej från tjejgruppen så att de var fyra nu och vi hade det görmysigt i vindskyddet, allsång av världens bästa jag:P Det var lite roligt, en av dem skrek när jag började "tyst, tyst nu måste vi höra när Rebecca sjunger":P Gulligt men jag tror att de uppskattade min allsång:) Sedan sov vi som stockar, jag frös lite men annars sov jag:P Vi ses!
 
 

Kommentera här: