dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Första visdomstanden, check!

Gokvällen!
 
På jobbet idag kom en liten överraskning, vi hade 20 minuter kvar till nästa patient i slutet av dagen och då brister pappa ut "ska vi dra din visdomstand nu" och jag får ju såklart fullständig panik och tillslut övertalar han mig mot min vilja... Har en väldig fobi för både sprutor och tandläkare så det kunde ju inte gå på ett annat sätt än "dåligt" men det roliga var ändå att jag gjorde ordning min egna bedövningsspruta och satte själv på mig servetten man har runt halsen:P Så kan det gå när man är tandsköterska nu för tiden;)
 
 
 
I alla fall så fick jag tre sprutor och den första hindrade jag pappa fyra gånger innan jag tillät att den fick sticka mig men den andra gick hyfsat bra:) Däremot den sista som han satte i gommen gjorde ondare och jag fick panik där ett tag och höll stenhårt i mig själv och sen kom vi till den stunden han skulle dra ut tanden och det knaka och braka och gjorde ont men ut kom den och stor var tanden också... Så jag var helt bedövad på ena sidan när de tre sista patienterna kom så jag kunde inte le ordentligt:P Har försökt äta lite mat men det gick inte bra, vänstersidan ville inte göra som jag så jag såg säkert ganska rolig ut när jag åt:P Bedövningen släppte inte förrän fem timmar efteråt men det var ganska gött för då gjorde det inte ont vilket det gör nu så vi får se hur bra jag mår imorn:) Har packat inför hajken så nu är jag redo för helgens alla händelser och imorn ska jag kanske repa SMoK-låtar med Becka och Karro:D Ha det bra och sov gott!
 

Kommentera här: